https://strefabiznesu.pl
reklama

Znana sieć odzieży dla dzieci spodziewa się coraz większej sprzedaży w e-sklepach

Marek Knitter
sklep
sklep fot.galeria północa
CDRL, dystrybutor odzieży dziecięcej pod marką własną Coccodrillo notuje niższą sprzedaż swoich produktów w salonach stacjonarnych a wyższą w sklepach internetowych. Pomimo słabszego I kwartału spółka zadowolona jest ze wzrostu marży.

dominującej w I kw. 2025 r. wobec 4,01 mln zł straty rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży w tym czasie sięgnęły 55,1 mln zł wobec 64,29 mln zł rok wcześniej.

- W okresie objętym niniejszym skróconym śródrocznym skonsolidowanym sprawozdaniem finansowym Grupa poniosła stratę na sprzedaży w wysokości -5 155 tys. zł oraz stratę z działalności operacyjnej -4 718 tys. zł. Wyniki te uległy pogorszeniu w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego odpowiednio o -2 776 tys. zł i -1 828 tys. zł, co jest skutkiem m.in. wyższej dynamiki spadku przychodów ze sprzedaży niż kosztów działalności operacyjnej. Mimo to należy zwrócić uwagę na fakt, iż Grupa zrealizowała wyższą niż w okresie porównywalnym marżę na sprzedaży, która wzrosła z 50,3% do 51,6% - czytamy w raporcie.

Spółka podała także, że na skutek niższego zaangażowania kredytowego Grupa poniosła istotnie niższe niż w I kw. 2024 r. koszty z tyt. odsetek (spadek o 1.054 tys. zł), co łącznie z przychodami z tytułu różnic kursowych na poziomie 1 168 tys. zł wpłynęło na osiągnięcie zysku z działalności finansowej na poziomie 158 tys. zł wobec straty w okresie porównywalnym na poziomie -1 112 tys. zł.

- W zakresie przychodów osiąganych ze sprzedaży nadal największy udział stanowi sprzedaż detaliczna w sklepach stacjonarnych w Polsce, jednak Grupa stale odnotowuje spadek udziału sprzedaży w tym kanale na rzecz sprzedaży internetowej. W perspektywie całego roku Grupa spodziewa się dalszego wzrostu sprzedaży w sklepach internetowych, jednak oszacowanie skali tej zmiany w perspektywie do końca najbliższego kwartału, ani do końca bieżącego roku nie jest obecnie możliwe - podała także spółka.

W ujęciu jednostkowym strata netto 1,3 mln zł w I kw. 2025 r. wobec 1,79 mln zł straty rok wcześniej.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Dalszy ciąg artykułu pod wideo ↓

W całym 2024 roku CDRL odnotował 11,94 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypadającego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 3,38 mln zł straty rok wcześniej,

CDRL jest dystrybutorem odzieży dziecięcej pod marką własną Coccodrillo, która jest znana na czterech kontynentach, w tym m.in. w takich krajach, jak Chiny, Brazylia czy Arabia Saudyjska. Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w 2014 r. Grupa CDRL jest właścicielem marek własnych Coccodrillo, Lemon Explore, Petit Bijou, Broel.

Źródło: spółka/isbnews

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera

Wybrane dla Ciebie

Nowy system transakcyjny GPW bez opóźnień. Znamy termin

Nowy system transakcyjny GPW bez opóźnień. Znamy termin

Duży bank dofinansuje farmy wiatrowe na Bałtyku

Duży bank dofinansuje farmy wiatrowe na Bałtyku

Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu