https://strefabiznesu.pl
reklama

Coraz więcej przymierzalni w sklepach. Nowa strategia znanej sieci zaskakuje

Marek Knitter
Prezesem iwłaścicielem spółki Wittchen jest Jędrzej Wittchen
Prezesem iwłaścicielem spółki Wittchen jest Jędrzej Wittchen fot.spółka
Powierzchnia salonów sprzedaży sieci Wittchen w Polsce i za granicą będzie powiększana przy jednoczesnym zwiększeniu oferty, a nowe sklepy mogą powstać tam, gdzie spółka uzna lokalizacje i warunki najmu za atrakcyjne, wynika ze słów przedstawicieli spółki Wittchen.

Spis treści

- Jeżeli chodzi o sklepy w Polsce to nastawiamy się na zwiększanie metrażu, zwiększenie oferty, optymalizacje sklepów - czyli zostajemy w najlepszych centrach handlowych. Tam, gdzie wiemy, że jest to dla nas biznesowo najbardziej korzystne. Jeżeli otrzymamy, albo wynegocjujemy dobrą propozycje to nie mówimy nie, na otwarcie nowego salonu - powiedziała Katarzyna Rosiek, dyrektorka zarządzająca odpowiedzialna za zakupy, sprzedaż i rozwój sieci w Wittchenie, podczas konferencji.

Jak dodała, firma skupia się obecnie przede wszystkim na remontach, żeby sklepy były po liftingu, aby dostosować je odpowiednio do komfortu klientów.

- To jest priorytet na ten rok. A jeśli chodzi o zagranicę to skupiamy się przede wszystkim na obserwacji rynku, na alokacji towaru, wzmocnieniu marki. Tak jak w przypadku rynku polskiego nie mówimy nie, jeśli pojawi się dobra oferta i będziemy czuć, że jest to miejsce dla nas - dodała Katarzyna Rosiek.

Jak wyjaśniają przedstawiciele spółki, wraz z powiększaniem metraży sklepów, dodawane są przymierzalnie, co jest właśnie związane z planowanym zwiększeniem oferty produktowej w segmencie odzieży.

- Pierwsze nowości jeżeli chodzi o odzież pojawią się w naszych salonach już latem, a kolejne rozszerzenie to będzie jesienią i co ważne będzie można je przymierzyć - dodała dyrektor Rosiek.

Na koniec I kwartału liczba salonów Wittchen i Wittchen Travel wynosiła 114 z czego 89 zlokalizowanych jest w Polsce (7 w Czechach, 3 na Węgrzech, 1 na Słowacji,3 w Rumunii, 2 w Austrii, 1 w Niemczech oraz 8 franczyzowych w Ukrainie.

Łączna powierzchnia sklepów na koniec I kwartału wiosła 10 486 mkw co oznacza wzrost kwartał do kwartału o 737 mkw.

Inwestycja Wittchena w logistykę

- Zwiększamy obecnie zapasy co jest przemyślaną przez nas strategię. Przy niższych cenach zakupów taka strategia pozwoli nam rozszerzać naszą sprzedaż i polepszyć wyniki - powiedział Dariusz Kormański dyrektor ds finansowych w Wittchenie.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Dalszy ciąg artykułu pod wideo ↓

Jego zdaniem mocny złoty pozwala na tańsze zakupy, ale z kolei ma negatywny wpływ na sprzedaż na rynkach zagranicznych.

Jak wyjaśnił Kormański nakłady inwestycyjne na centrum logistyczne w Palmirach, w tym roku wyniosą około 1 mln zł i tych kosztów jeszcze nie widać w wynikach za I kwartał.

- Zbieramy dokumentacje i szukamy finansowania. Jesteśmy po pierwszych rozmowach z instytucjami finansowymi. (…) Mamy nieco czasu, aby zastanowić się nad strukturą finansowania tej inwestycji. Natomiast, raczej myślimy, że będzie to miks rozwiązań, cześć z własnych środków, do tego kredyt inwestycyjny i badamy jeszcze możliwość dofinansowania tej inwestycji, ale nie wiemy jeszcze czy to się uda, ale to sprawdzamy - dodał Kormański.

Inwestycja w Palmirach ma ruszyć na początku 2026 roku.

Wyniki spółki za I kw. 2025 r.

Wittchen odnotował 4,22 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2025 r. wobec 4,87 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 3,95 mln zł wobec 6,89 mln zł. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 93,76 mln zł wobec 93,01 mln zł rok wcześniej.

Prezes Jędrzej Wittchen zwrócił uwagę, że był to drugi z rzędu kwartał, w którym spółka zanotowała lekki wzrost przychodów ze sprzedaży rok do roku.

- Skala tej zwyżki, przy obserwowanych rosnących kosztach działalności, nie przekłada się na poprawę zysków. Dlatego działamy dwutorowo: podejmujemy działania mające na celu zwiększanie sprzedaży i jednocześnie optymalizujemy nasze wydatki, aby w kolejnych kwartałach osiągać lepsze wyniki finansowe. Kontynuujemy też przygotowania do rozbudowy naszego centrum logistycznego w Palmirach koło Warszawy. Inwestycja ta docelowo zwiększy efektywność naszej logistyki i pozwoli obniżyć koszty wysyłek do naszych sklepów, klientów indywidualnych oraz marketplace'ów - powiedział Wittchen, cytowany w komunikacie.

W I kwartale tego roku sprzedaż internetowa, realizowana poprzez własne e-sklepy oraz platformy marketplace, wygenerowała 53,1 mln zł przychodów (+6% r/r) i odpowiadała za 57% łącznej sprzedaży, podano także.

W ujęciu jednostkowym zysk netto 6,69 mln zł w I kw. 2025 r. wobec 5,84 mln zł zysku rok wcześniej.

Wittchen jest sprzedawcą dodatków i akcesoriów skórzanych. Prowadzi także sprzedaż obuwia i odzieży skórzanej oraz akcesoriów podróżnych. Spółka jest notowana na GPW od 2015 r. Głównym udziałowcem spółki jest Jędrzej i Monika Wittchen posiadający 59,82% akcji.

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera

Wybrane dla Ciebie

Fundusz na bon turystyczny będzie większy. Wzrosnąć ma też dostępność programu

Fundusz na bon turystyczny będzie większy. Wzrosnąć ma też dostępność programu

Apple, Meta, Microsoft i Google mogą stracić. Doszło do ważnego przejęcia

Apple, Meta, Microsoft i Google mogą stracić. Doszło do ważnego przejęcia

Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu