Spis treści
Wyniki finansowe są niższe niż szacowali analitycy
Amica podała, że EBITDA grupy w I kwartale 2025 r. wyniosła 18,4 mln zł, a EBIT 3,1 mln zł. Analitycy spodziewali się 23,5 mln zł EBITDA oraz 8,7 mln zł zysku operacyjnego.
Poza tym przychody spadły rok do roku o 9,8 proc. do 566,9 mln zł. Natomiast konsensus zakładał 622,5 mln zł przychodów.
- Podobnie, jak w latach ubiegłych, w pierwszym kwartale 2025 roku branża AGD stawała w obliczu licznych wyzwań, w tym problemów związanych z sytuacją geopolityczną, rynkami nieruchomości, wysokimi stopami procentowymi -wskazano w sprawozdaniu zarządu.
Grupa podała, że sprzedaż spadła na większości rynków
Amica podkreśliła, że w I kwartale, w zestawieniu z ubiegłym rokiem, odnotowano spadek sprzedaży produktów i towarów na większości rynków.
- Grupa mierzy się ze spadkiem ilościowym sprzedawanych produktów, co ma odzwierciedlenie w aktualnych trendach we wszystkich regionach. W branży AGD obserwujemy również wzmożoną aktywność marketingową konkurencji oraz potrzebę niższych cen dóbr dla konsumentów, co wiążę się z szukaniem tańszych alternatyw przez klientów - tłumaczy Amica.
Jak wskazano, na przychody z tytułu usług dla regionu Polska wpłynęła sprzedaż spółki Stadion Poznań. Przełożyło się to na spadek wartości przychodów o około 8 mln zł w porównaniu rok do roku.
Jednak najwyższy wartościowo spadek dotyczył rynku rosyjskiego, na którym grupa znacznie ograniczyła działalność. Zmiana ta spowodowała spadek wartości przychodów rok do roku o 18,5 mln zł.
Amica poinformowała też, że wysokie udziały utrzymuje w regionie Azji Centralnej. Z kolei we wszystkich krajach należących do rynku zachodniego odnotowano zmniejszenie liczby kupowanych przez konsumentów produktów.
Źródło: PAP
