Spis treści
Gra JDM: Japanese Drift Master zadebiutowała w środę, 21 maja na platformach Steam, GOG i Epic Games Store. W dniu premiery banery promujące grę miały prawie 6,5 mln wyświetleń, a tytuł przekroczył 4 tysiące grających jednocześnie na Steam.
Twórcy na bieżąco reagują na sugestie graczy
Twórcy pozytywnie oceniają aktualny odbiór produkcji, zarówno pod względem stabilności sprzedaży, jak i reakcji społeczności, a szczegółowe dane zostaną udostępnione w kolejnych dniach. Zespół koncentruje się obecnie na przygotowaniach do pierwszego weekendu po premierze i na bieżąco reaguje na sugestie graczy.
Już w pierwszych godzinach po debiucie gra zebrała solidne oceny użytkowników, utrzymując średni poziom przekraczający 70 proc. pozytywnych recenzji spośród ponad 700 opinii. W pierwszym dniu premiery zakładkę JDM: Japanese Drift Master na platformie Steam odwiedziło prawie 500 tys. użytkowników.
Długofalowe budowanie zainteresowanie grą
- W segmencie gier motoryzacyjnych standardem są niższe oceny niż w innych gatunkach. To wyjątkowo wymagająca kategoria, w której dominują uznane i długo budowane IP, a oczekiwania graczy są mocno wyskalowane. Tym bardziej cieszy nas, że już od pierwszych godzin po premierze utrzymujemy zdecydowanie pozytywną średnią i odbieramy liczne sygnały, że trafiamy do grupy odbiorców, która może stać się trwałym fundamentem do budowania marki JDM. Pierwsze dni po premierze zawsze są intensywne, ale jesteśmy w pełni skoncentrowani i na bieżąco reagujemy na informacje płynące od graczy -powiedział Mateusz Bilko, szef sprzedaży w Gaming Factory.
Sprzedaż gry rozwija się zgodnie z założeniami spółki. Twórcy podkreślają, że ich celem nie jest szybki efekt sprzedażowy ani jednorazowe wzrosty, lecz długofalowe budowanie zainteresowania i aktywności wokół marki. To właśnie stałe zaangażowanie społeczności ma decydujące znaczenie dla planowanego rozwoju gry oraz jej potencjału, jako „long selera”. Istotnym momentem będzie nadchodzący weekend, który może przynieść wzrost liczby graczy oraz pozytywnych ocen. Już w piątek zespół udostępni paczkę poprawek bazującą na najczęściej zgłaszanych uwagach użytkowników, co może przełożyć się na dalszy wzrost pozytywnych ocen.
Plan rozwoju gry
Wraz z premierą Gaming Factory opublikowało roadmapę rozwoju gry na najbliższe miesiące, która obejmuje m.in. nowe pojazdy, personalizację, rozwinięcie trybu kariery, wprowadzenie szkoły jazdy oraz trybu split-screen. Długofalowo spółka planuje również wydanie wersji konsolowej i dalszą rozbudowę uniwersum JDM.

Biznes
- Zarówno dla nas, jak i dla samych graczy, to dopiero początek przygody z marką JDM. Mamy jasno określone cele rozwojowe i zdefiniowany kierunek, w którym zmierza Gaming Factory. Aktualnie cały zespół pracuje nad bieżącymi aktualizacjami oraz reaguje na opinie graczy. W długofalowej perspektywie zbudowaliśmy unikalne kompetencje, które wykorzystamy w rozwoju JDM: Japanese Drift Master oraz tworzeniu kolejnych tytułów - dodaje Mateusz Bilko.
JDM: Japanese Drift Master to gra wyścigowa z otwartym światem, rozgrywką opartą na trzech typach wyścigów (drift, grip, drag), rozbudowanym tuningiem i licencjonowanymi autami marek takich jak Nissan, Mazda, Honda i Subaru. Gra osadzona jest w fikcyjnej japońskiej prefekturze Guntama, a fabuła opowiada historię młodego polskiego kierowcy, który próbuje odbudować swoją karierę na lokalnej scenie driftu. Produkcja działa na silniku Unreal Engine 5 i oferuje dwa tryby jazdy: arcade i simcade. Tytuł dostępny jest w cenie 34,99 USD (119 zł w Polsce) z 15-procentowym rabatem w pierwszych tygodniach.
Za promocję gry w Azji odpowiada partner wydawniczy 4Divinity z grupy GCL Asia.
Gaming Factory to producent i wydawca gier na PC i konsole, notowany na głównym rynku GPW. Głównym udziałowcem spółki jest Mateusz Adamkiewicz z Adamkiewicz IFR posiadający 26,68% akcji.