https://strefabiznesu.pl
reklama

Polska firma modowa błyszczy w Europie. Jeszcze rok temu było krucho

Oliwia Marciszewska
Opracowanie:
Answear.com rozpoczął 2025 rok od solidnych wyników finansowych. Po zeszłorocznej stracie, spółka odnotowała zysk netto na poziomie 3,66 mln zł oraz wzrost przychodów o ponad 22%.
Answear.com rozpoczął 2025 rok od solidnych wyników finansowych. Po zeszłorocznej stracie, spółka odnotowała zysk netto na poziomie 3,66 mln zł oraz wzrost przychodów o ponad 22%.
Answear.com rozpoczął 2025 rok od solidnych wyników finansowych. Po zeszłorocznej stracie, spółka odnotowała zysk netto na poziomie 3,66 mln zł oraz wzrost przychodów o ponad 22%. Efektem są nie tylko lepsze wyniki operacyjne, ale także ugruntowanie pozycji lidera wzrostów w segmencie modowego e-commerce.

Spis treści

W pierwszym kwartale 2025 roku Answear.com wypracował 3,66 mln zł zysku netto, co stanowi wyraźną poprawę w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego, kiedy spółka zanotowała stratę w wysokości 4,29 mln zł. Również wynik operacyjny wzrósł – z 1,71 mln zł straty do 3,96 mln zł zysku.

Przychody spółki sięgnęły 352,54 mln zł, co oznacza wzrost o 22,2% rok do roku. To tempo jest wyższe niż osiągnięte w całym 2024 roku (19,7%) i porównywalne z bardzo udanym IV kwartałem ubiegłego roku (23,8%).

Efekt repozycjonowania i ekspansji wielokanałowej

Jak podkreśla zarząd, wyniki te są efektem kontynuowanej strategii repozycjonowania marki w kierunku segmentu premium, a także zwiększenia działań marketingowych zarówno online, jak i offline. Szczególne znaczenie miało otwarcie sklepów stacjonarnych dwóch marek z portfolio spółki oraz kampanie reklamowe, m.in. billboardy i sponsoring telewizyjny.

Najbardziej spektakularne rezultaty widoczne są na rynku polskim, gdzie sprzedaż wzrosła aż o 46% w ujęciu rocznym – więcej niż w całym 2024 roku (41%) i porównywalnie z IV kwartałem (45%).

Silna sprzedaż zagraniczna mimo zmian kursowych

Answear.com pozostaje firmą o szerokiej dywersyfikacji geograficznej – około 75% przychodów generowanych jest poza granicami Polski. Z uwagi na umocnienie złotego w pierwszym kwartale 2025 roku, różnica między przychodami liczonymi w stałych i zmiennych kursach walutowych wynosiła 4,4 pkt proc. – w ujęciu stałowalutowym wzrost wyniósł 26,6%.

Pomimo niekorzystnych zmian kursowych – m.in. osłabienia ukraińskiej hrywny – oraz późnego początku sezonu wiosennego, marża ze sprzedaży wzrosła do 39,6%, czyli o 0,8 pkt proc. więcej niż rok wcześniej.

Lider wzrostu w europejskim e-commerce fashion

Przy obecnej dynamice wzrostu Answear.com wyrasta na jednego z liderów europejskiego rynku modowego e-commerce. Firma, notowana na GPW od 2021 roku, działa od 2011 roku, a w swoim portfolio posiada szeroką ofertę markowej odzieży, obuwia i akcesoriów. Żaden z rynków nie przekracza 30% udziału w całościowych przychodach, co stanowi dodatkowe zabezpieczenie przed wahaniami koniunkturalnymi.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera

Wybrane dla Ciebie

Hutnicy wyszli na ulice Warszawy. Tysiące miejsc pracy zagrożone

Hutnicy wyszli na ulice Warszawy. Tysiące miejsc pracy zagrożone

Polska gospodarka odbija się od dna. Te dane zaskoczyły nawet analityków

Polska gospodarka odbija się od dna. Te dane zaskoczyły nawet analityków

Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu