Spis treści
W pierwszym kwartale 2025 roku Answear.com wypracował 3,66 mln zł zysku netto, co stanowi wyraźną poprawę w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego, kiedy spółka zanotowała stratę w wysokości 4,29 mln zł. Również wynik operacyjny wzrósł – z 1,71 mln zł straty do 3,96 mln zł zysku.
Przychody spółki sięgnęły 352,54 mln zł, co oznacza wzrost o 22,2% rok do roku. To tempo jest wyższe niż osiągnięte w całym 2024 roku (19,7%) i porównywalne z bardzo udanym IV kwartałem ubiegłego roku (23,8%).
Efekt repozycjonowania i ekspansji wielokanałowej
Jak podkreśla zarząd, wyniki te są efektem kontynuowanej strategii repozycjonowania marki w kierunku segmentu premium, a także zwiększenia działań marketingowych zarówno online, jak i offline. Szczególne znaczenie miało otwarcie sklepów stacjonarnych dwóch marek z portfolio spółki oraz kampanie reklamowe, m.in. billboardy i sponsoring telewizyjny.
Najbardziej spektakularne rezultaty widoczne są na rynku polskim, gdzie sprzedaż wzrosła aż o 46% w ujęciu rocznym – więcej niż w całym 2024 roku (41%) i porównywalnie z IV kwartałem (45%).
Silna sprzedaż zagraniczna mimo zmian kursowych
Answear.com pozostaje firmą o szerokiej dywersyfikacji geograficznej – około 75% przychodów generowanych jest poza granicami Polski. Z uwagi na umocnienie złotego w pierwszym kwartale 2025 roku, różnica między przychodami liczonymi w stałych i zmiennych kursach walutowych wynosiła 4,4 pkt proc. – w ujęciu stałowalutowym wzrost wyniósł 26,6%.
Pomimo niekorzystnych zmian kursowych – m.in. osłabienia ukraińskiej hrywny – oraz późnego początku sezonu wiosennego, marża ze sprzedaży wzrosła do 39,6%, czyli o 0,8 pkt proc. więcej niż rok wcześniej.
Lider wzrostu w europejskim e-commerce fashion
Przy obecnej dynamice wzrostu Answear.com wyrasta na jednego z liderów europejskiego rynku modowego e-commerce. Firma, notowana na GPW od 2021 roku, działa od 2011 roku, a w swoim portfolio posiada szeroką ofertę markowej odzieży, obuwia i akcesoriów. Żaden z rynków nie przekracza 30% udziału w całościowych przychodach, co stanowi dodatkowe zabezpieczenie przed wahaniami koniunkturalnymi.
