Spis treści
Mazop Group jest jednym z nielicznych reprezentantów sektora produkcyjnego, który trafia na małą giełdę z rozbudowaną infrastrukturą oraz dynamicznie rozwijanym eksportem. Spółka jest 360. firmą notowaną na NewConnect oraz trzecim debiutem na tym rynku w 2025 roku.
- Debiut na NewConnect to dla nas ważny krok i konsekwencja realizowanej strategii wzrostu. Chcemy być jeszcze bardziej transparentni i wiarygodni, zarówno dla inwestorów, jak i partnerów biznesowych. W ubiegłym roku wdrożyliśmy kluczowe zmiany, zwłaszcza w zakresie ekspansji zagranicznej, które już przynoszą wymierne efekty. Liczę na to, że wspólnie z obecnymi i przyszłymi akcjonariuszami będziemy dalej budować wartość Mazop Group - powiedział Krzysztof Rusin, prezes Mazop Group.
Spółka dostarcza swoje produktu już do 24 krajów
Mazop Group to polski producent opakowań dla e-commerce, przemysłu oraz branży motoryzacyjnej, który dostarcza swoje produkty do klientów w 24 krajach. Obecnie spółka dysponuje parkiem maszynowym o zdolności produkcyjnej do 72 mln opakowań rocznie. Eksport odpowiada już za około 58% przychodów Grupy, a do kluczowych rynków należą Niemcy, Holandia, Francja oraz kraje skandynawskie.
W 2024 roku Mazop Group powołał spółkę zależną Mazop GmbH w Monachium oraz uruchomił własny dział sprzedaży na rynku niemieckim, rezygnując z pośredników. Dzięki temu już w I kwartale 2025 r. firma zanotowała trzykrotny wzrost liczby klientów za naszą zachodnią granicą w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku oraz wyraźną poprawę wyników finansowych. Skonsolidowane przychody wzrosły do 11,4 mln zł (z 9,8 mln zł rok wcześniej), EBITDA wzrosła ponad 2,5-krotnie rdr, do poziomu 1,3 mln zł. Z kolei zysk netto wyniósł prawie 0,5 mln zł wobec 0,2 mln zł straty w I kwartale 2024 roku - przy czym dane spółki niemieckiej nie wchodzą w konsolidację tych wyników.
Spółka ma jasno określoną strategię dalszego rozwoju
- W Mazop Group mamy jasno określoną strategię dalszego rozwoju, zarówno pod względem wzrostu sprzedaży, jak i rozbudowy portfolio produktowego. Skupiamy się na rozwiązaniach, które odpowiadają na realne potrzeby klientów - zarówno w e-commerce, jak i przemyśle. Stawiamy na innowacje, funkcjonalność i ekologię. Naszym celem jest konsekwentne zwiększanie udziału w sprzedaży opakowań specjalistycznych i przemysłowych, przy jednoczesnym wzmacnianiu pozycji na rynkach zagranicznych - powiedział Paweł Kocyk, wiceprezes spółki.
W I kwartale 2025 roku sprzedaż opakowań piankowych wzrosła o 49%, a Fixboxów o 27% rok do roku.
W ramach Grupy działa również spółka zależna Sheep Me, specjalizująca się w usługach fulfillmentu dla e-commerce. W 2024 roku przychody tego segmentu wzrosły o 60%, osiągając poziom 1,7 mln zł.
Mazop Group zapowiada dalsze inwestycje w rozwój infrastruktury produkcyjnej oraz ekspansję zagraniczną, w szczególności na rynkach DACH oraz w Europie Południowej.
Mazop Group to polski producent opakowań z siedzibą w podwarszawskim Brwinowie. Spółka powstała w 2013 r. i od tego czasu sukcesywnie podbija rynek opakowań dla e-commerce i przemysłu. Dzięki innowacyjnym technologiom produkcji oferuje szeroki przekrój opakowań dopasowanych do potrzeb sektora MŚP i dużych odbiorców, w dodatku nieinwazyjnych dla środowiska.Dzięki własnemu parkowi maszynowemu Mazop Group jest w stanie wyprodukować do 72 mln opakowań rocznie. Ponad połowa przychodów firmy pochodzi z eksportu. Głównym akcjonariuszem jest Krzysztof Rusin posiadający 43,61% akcji.
