Polski producent opakowań już jest blisko debiutu na giełdzie

Marek Knitter
Dzięki własnemu parkowi maszynowemu spółka jest w stanie wyprodukować do 72 mln opakowań rocznie
Dzięki własnemu parkowi maszynowemu spółka jest w stanie wyprodukować do 72 mln opakowań rocznie fot.spółka
Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie podjęła uchwałę o wprowadzeniu akcji Mazop Group do obrotu na rynku NewConnect. Oznacza to, że polski producent opakowań dla e-commerce, przemysłu i branży motoryzacyjnej jest o krok od debiutu na małej giełdzie.

Spis treści

- Debiut na NewConnect traktujemy jako naturalny etap w rozwoju spółki. Przez ostatnie lata udowodniliśmy, że potrafimy skutecznie realizować strategię wzrostu, inwestować w innowacje i budować silną markę na rynku krajowym oraz międzynarodowym. Wierzymy w polski rynek kapitałowy, dlatego chcemy dzielić się naszym rozwojem z inwestorami - powiedział Krzysztof Rusin, prezes Mazop Group.

Debiut na rynku NewConnect, który ma nastąpić w najbliższych tygodniach, ma na celu zwiększenie transparentności, wzmocnienie wiarygodności wobec partnerów oraz obecnych inwestorów spółki.

Spółka dynamicznie rozwija się na rynkach zagranicznych

Spółka koncentruje się obecnie na dynamicznym rozwoju struktur sprzedażowych na rynkach zagranicznych. W ubiegłym roku Mazop utworzył własny dział handlowy w Niemczech. Produkty firmy dostarczane są obecnie do klientów w 24 krajach, a do najważniejszych rynków eksportowych, obok krajów DACH, należą również Holandia, Francja oraz kraje Skandynawskie. Dodatkowo Sheep Me, spółka zależna od MAZOP Group, świadczy usługę fulfillmentu, dzięki czemu Grupa zapewnia kompleksowe usługi dla swoich klientów.

W 2024 roku Mazop Group wypracował przychody na poziomie prawie 40 mln zł oraz EBITDA 2,7 mln zł. Wynik netto spółki wyniósł -0,2 mln zł, co stanowi przejściową stratę wobec blisko 1,6 mln zł zysku w 2023 roku. Osiągnięte rezultaty finansowe są bezpośrednim efektem strategicznych inwestycji zrealizowanych w 2024 roku, w szczególności związanych z budową własnych struktur sprzedażowych na kluczowym rynku niemieckim.

Spółka podkreśla, że decyzja o rezygnacji ze współpracy z zewnętrznymi pośrednikami na rzecz działu handlowego jest elementem długofalowej strategii mającej na celu zwiększenie marżowości oraz wzmocnienie kontroli nad procesem sprzedaży i obsługą klientów zagranicznych.

Spółka oczekuje lepszych wyników w całym 2025 roku

- Zdecydowaliśmy się na zmianę modelu współpracy w Niemczech, rezygnując z zewnętrznych pośredników i zatrudniając własnych handlowców. To nieoczywisty krok, który wiązał się z czasowym ograniczeniem zamówień, jednak z perspektywy długofalowej pozwoli nam przejąć pełną kontrolę nad sprzedażą. Już teraz widzimy, że nasza strategia przynosi zamierzone efekty. Już w 2025 roku planujemy nie tylko nadrobić lukę sprzedażową, ale też osiągnąć lepsze wyniki dzięki bezpośrednim kontraktom i wyższej marży - podkreśla Krzysztof Rusin.

Producent opakowań, w ramach swojej Grupy, z sukcesem rozwija również spółkę Sheep Me, która świadczy usługi fulfillmentowe dla e-commerce. W 2024 r. Sheep Me zwiększyło swoje przychody o 60 proc. do 1,7 mln zł. W planach MAZOP Group jest dalszy rozwój tego biznesu.

Mazop Group to polski producent opakowań z siedzibą w podwarszawskim Brwinowie. Spółka powstała w 2013 r. i od tego czasu sukcesywnie podbija rynek opakowań dla e-commerce i przemysłu. Dzięki innowacyjnym technologiom produkcji oferuje szeroki przekrój opakowań dopasowanych do potrzeb sektora MŚP i dużych odbiorców, w dodatku nieinwazyjnych dla środowiska. Dzięki własnemu parkowi maszynowemu spółka jest w stanie wyprodukować do 72 mln opakowań rocznie. Ponad połowa przychodów firmy pochodzi z eksportu.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu