- Pracujemy cały czas nad przejęciami i to na wielu rynkach. Liczymy, że coś takiego może się wydarzyć, ale jest materia trudna do skwantyfikowania, jeżeli chodzi o czas. (...) Wcześniej nie możemy nic podać, bo prawo nakłada na nas takie obowiązki, że najpierw musimy podawać takie informacje poprzez komunikaty giełdowe - powiedział prezes cyber_Folks i spółki Shoper Jakub Dwernicki.
Dodał, że potencjał do przejęć jest i jest on duży.
- Jest on duży także na poziomie samego Shopera. Trzeba powiedzieć, że bilans Shopera jest wolny od długu, więc mamy tam całkiem spory potencjał, a EBITDA jest wysoka i mocno rosnąca, plus jakiś ewentualny podmiot, który dodałby ze swojej strony EBITDĘ to daje bardzo duży potencjał na poziomie co najmniej kilkuset milionów złotych do przejęć – dodał Dwernicki.
Dwernicki zwrócił uwagę, że cyber-Folks przejął spółkę Shoper za ponad 500 mln zł.
- Wydaliśmy 550 mln zł na na Shopera i chcemy, aby te pieniądze jak najlepiej pracowały. Bardzo dużo energii poświęcamy na dewelopmencie technologicznym, wprowadzaniu nowych narzędzi, właśnie tych AI-owych, także tych związanych z data science i tutaj wiele nowości zaprezentujemy klientom. Pracujemy także nad M&A - powiedział także prezes.
- Musimy podchodzić obecnie do akwizycji, delikatnie, ostrożnie, ponieważ kwoty, jakie się pojawiają na rynku są coraz wyższe - podsumował prezes.
Na początku lutego cyber_Folks, jako kupujący, zawarł z Modhaus, K_K Fundacją Rodzinną, R_E Fundacją Rodzinną, KFF Holding oraz V4C Poland Plus Fund S.C.A. SICAV FIAR, przyrzeczone umowy sprzedaży 14.039.145 akcji Shoper. Cena sprzedaży akcji była jednakowa i wynosiła 39 zł za jedną akcję. Łączna kwota wyniosła 547,5 mln zł.

Biznes
W listopadzie ub.r. spółka podała, że zawarła z akcjonariuszami Shopera przedwstępną umowę zakupu akcji tej spółki.
cyber_Folks to dynamicznie rozwijająca się grupa technologiczna, która zyskała zaufanie około 400 tys. klientów, generując ponad 800 mln zł przychodów rocznie. Poprzez bogatą ofertę 360° Grupa cyber_Folks kompleksowo wspiera małe, średnie i duże przedsiębiorstwa w ich obecności w Internecie, automatyzacji procesów biznesowych, komunikacji, marketingu i sprzedaży. Głównym udziałowcem spółki jest Jacek Duch z podmiotem powiązanym i Fundacja Rodzinna Jakuba i Magdaleny Dwernickich posiadający odpowiednio: 27,58% i 17,07% akcji.