Spółka wypracowała 51,7 mln zł przychodów netto, co oznacza wzrost o 17% rok do roku. Skorygowana EBITDA osiągnęła 18,5 mln zł i była o 24% wyższa niż rok wcześniej, co przełożyło się na wzrost rentowności EBITDA do poziomu 35,8% - jednego z najwyższych wskaźników w polskim e-commerce.
- Pierwszy kwartał był dla nas okresem intensywnych zmian i nowych otwarć, związanych z wejściem cyber_Folks do akcjonariatu Shopera. W krótkim czasie wdrożyliśmy nową strategię produktową, zidentyfikowaliśmy i osiągnęliśmy pierwsze synergie. Integracja z usługą Stripe, podpięcie domen cyber_Folks dla nowych klientów czy wspólne inicjatywy marketingowe to dopiero początek. Wierzę, że dzięki połączeniu technologii, innowacji i dyscypliny operacyjnej, zbudujemy wiodący hub e-commerce w Europie Środkowo-Wschodniej - powiedział Jakub Dwernicki, prezes spółki Shoper.
Silna dynamika wzrostu przychodów była efektem czysto organicznego rozwoju – szczególnie w obszarach usług logistycznych, płatniczych oraz platformy Apilo. Wartość GMV Omnichannel wygenerowana przez platformy należące do Shoper-a przekroczyła 4,1 mld zł (+33 proc. r/r). W segmencie sklepów internetowych GMV wzrosło o 11 proc., osiągając poziom 2,7 mld zł. Jednocześnie poprawie uległ wskaźnik take rate, który wzrósł o 0,1 p.p. r/r, co potwierdza rosnącą wartość dodaną usług świadczonych w modelu SaaS.
- Wzrost EBITDA przy stabilnych kosztach działalności to klasyczny efekt dźwigni operacyjnej. Wyniki Apilo, rozwój usług płatniczych i rosnące GMV dowodzą, że nasza strategia budowy skalowalnego ekosystemu e-commerce przynosi konkretne rezultaty - dodał Robert Stasik, wiceprezes spółki.
W I kwartale br. wdrożono szereg inicjatyw wzmacniających ofertę spółki – m.in. partnerstwo ze Stripe (płatności cross-border, mechanizm checkout, onboarding dla 2000+ sklepów). W najbliższym czasie planowany jest także rozwój App Store (API, edytor CLI) oraz nowy Skin Store z większą liczbą szablonów i udoskonaloną edycją. Na stronie cyber_Folks dostępne są już sklepy Shoper oraz narzędzie Apilo
Grupa Shoper to wiodący dostawca technologii dla e-commerce w Polsce. Oferuje kompleksowy ekosystem sprzedaży online oparty na modelu SaaS, wspierający ponad 20 tys. e-sklepów. Od 2021 roku notowana na GPW, od stycznia 2025 roku strategicznie współpracuje z Grupą cyber_Folks, która posiada 49,9% udziałów w spółce.
