https://strefabiznesu.pl
reklama

Rośnie nowy lider e-commerce w regionie. Polska spółka ma się świetnie

Marek Knitter
Spółka liczy na to, że zbuduje wiodący hub e-commerce w Europie Środkowo-Wschodniej.
Spółka liczy na to, że zbuduje wiodący hub e-commerce w Europie Środkowo-Wschodniej. fot.123fr
Shoper, lider rozwiązań e-commerce w Polsce, zakończył pierwszy kwartał 2025 roku z silnym wzrostem przychodów, poprawą efektywności operacyjnej. Spółka liczy na to, że zbuduje wiodący hub e-commerce w Europie Środkowo-Wschodniej.

Spółka wypracowała 51,7 mln zł przychodów netto, co oznacza wzrost o 17% rok do roku. Skorygowana EBITDA osiągnęła 18,5 mln zł i była o 24% wyższa niż rok wcześniej, co przełożyło się na wzrost rentowności EBITDA do poziomu 35,8% - jednego z najwyższych wskaźników w polskim e-commerce.

- Pierwszy kwartał był dla nas okresem intensywnych zmian i nowych otwarć, związanych z wejściem cyber_Folks do akcjonariatu Shopera. W krótkim czasie wdrożyliśmy nową strategię produktową, zidentyfikowaliśmy i osiągnęliśmy pierwsze synergie. Integracja z usługą Stripe, podpięcie domen cyber_Folks dla nowych klientów czy wspólne inicjatywy marketingowe to dopiero początek. Wierzę, że dzięki połączeniu technologii, innowacji i dyscypliny operacyjnej, zbudujemy wiodący hub e-commerce w Europie Środkowo-Wschodniej - powiedział Jakub Dwernicki, prezes spółki Shoper.

Silna dynamika wzrostu przychodów była efektem czysto organicznego rozwoju – szczególnie w obszarach usług logistycznych, płatniczych oraz platformy Apilo. Wartość GMV Omnichannel wygenerowana przez platformy należące do Shoper-a przekroczyła 4,1 mld zł (+33 proc. r/r). W segmencie sklepów internetowych GMV wzrosło o 11 proc., osiągając poziom 2,7 mld zł. Jednocześnie poprawie uległ wskaźnik take rate, który wzrósł o 0,1 p.p. r/r, co potwierdza rosnącą wartość dodaną usług świadczonych w modelu SaaS.

- Wzrost EBITDA przy stabilnych kosztach działalności to klasyczny efekt dźwigni operacyjnej. Wyniki Apilo, rozwój usług płatniczych i rosnące GMV dowodzą, że nasza strategia budowy skalowalnego ekosystemu e-commerce przynosi konkretne rezultaty - dodał Robert Stasik, wiceprezes spółki.

W I kwartale br. wdrożono szereg inicjatyw wzmacniających ofertę spółki – m.in. partnerstwo ze Stripe (płatności cross-border, mechanizm checkout, onboarding dla 2000+ sklepów). W najbliższym czasie planowany jest także rozwój App Store (API, edytor CLI) oraz nowy Skin Store z większą liczbą szablonów i udoskonaloną edycją. Na stronie cyber_Folks dostępne są już sklepy Shoper oraz narzędzie Apilo

Grupa Shoper to wiodący dostawca technologii dla e-commerce w Polsce. Oferuje kompleksowy ekosystem sprzedaży online oparty na modelu SaaS, wspierający ponad 20 tys. e-sklepów. Od 2021 roku notowana na GPW, od stycznia 2025 roku strategicznie współpracuje z Grupą cyber_Folks, która posiada 49,9% udziałów w spółce.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera

Wybrane dla Ciebie

Nowy sojusz na rynku lotniczym. Klienci skorzystają na tańszych biletach

Nowy sojusz na rynku lotniczym. Klienci skorzystają na tańszych biletach

Amerykański gigant stał się drugim największym akcjonariuszem PZU

Amerykański gigant stał się drugim największym akcjonariuszem PZU

Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu