Spis treści
Spółka Asbis zakłada, że po przeprowadzeniu due diligence zamknięcie transakcji nastąpi najpóźniej do końca 2025 roku.
Salony w największych miastach w Polsce
Po finalizacji tej transakcji, Grupa Asbis stanie się właścicielem 12 salonów Samsung Brand Store zlokalizowanych w bardzo dobrych lokalizacjach w największych miastach w Polsce: Warszawie, Wrocławiu, Poznaniu, Katowicach, Łodzi i Szczecinie.
Asbis ma bardzo duże doświadczenie w zarządzaniu siecią salonów premium światowych marek. Obecnie prowadzi blisko 40 salonów w 13 krajach: 33 sklepy Apple Premium Reseller w 7 krajach oraz 6 salonów Bang & Olufsen w 3 krajach.
Asbis liczy na mocniejszy udział w sprzedaży detalicznej
- Asbis od dawna podkreśla, że poszukuje spółek do przejęcia, które będą miały znaczący sens biznesowy dla Grupy i zwiększą jej potencjał. Zdecydowaliśmy się na podpisanie listu intencyjnego ze spółką Matrix Media, którego celem jest sfinalizowanie zakupu sieci Samsung Brand Store w Polsce. Jest to zgodne z naszą strategią tworzenia wartości dla klientów i naszych akcjonariuszy. Zarządzamy już siecią blisko 40 salonów premium na rynkach, na których działamy, więc nie jest to dla nas nowe wyzwanie. Cieszymy się, że możemy wykorzystać tę okazję i jesteśmy przekonani, że przeniesie to segment sprzedaży detalicznej Asbis na wyższy poziom - powiedział Serhei Kostevitch, prezes Grupy Asbis.
Matrix Media specjalizuje się w sprzedaży detalicznej sprzętu RTV i AGD, oferując produkty renomowanych marek w salonach stacjonarnych, jak i online. Spółka działa na rynku od 1999 roku, nieustannie rozwijając sieć sprzedaży oraz asortyment oferowanych produktów.
Asbis Enterprises Plc jest jednym z czołowych dystrybutorów produktów branży informatycznej na rynkach wschodzących Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA). Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2007 r. i wchodzi w skład indeksu mWIG40. Główny akcjonariuszem spółki jest KS Holdings Ltd posiadający 36,84 proc.
