
Rezerwacji kwatery na wakacje najczęściej dokonujemy na odległość np. za pośrednictwem Internetu. Warto jednak wiedzieć, że w przypadku zarezerwowanego przez Internet pokoju hotelowego czy domku, ustawa o prawach konsumenta nie zapewnia prawa do odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni bez ponoszenia kosztów. Dlatego zawsze sprawdź regulamin obiektu, w którym rezerwujesz pokój i prawa jakie ci w tym zakresie przysługują. Każdy hotel prowadzi własną politykę w tym zakresie.

Co w sytuacji, gdy klient zrezygnuje z obiektu przybywając już tam kilka dni np. skróci swój pobyt o 2 dni. Czy wówczas przysługuje mu zwrot kosztów? Niestety, podczas rozliczania w takim przypadku istotny jest okres objęty umową zawartą z właścicielem obiektu, a nie faktyczny czas pobytu. Jeśli w umowie przykładowo zapisano 7 dni, to klient powinien zapłacić właścicielowi obiektu za pełny pobyt, nawet jeśli nie wykorzystał go w pełni.

Dokonując rezerwacji wakacyjnego pobytu, często można spotkać się również z pojęciem preautoryzacji karty płatniczej. Preautoryzacja polega na weryfikacji danych podanych przez klienta oraz czasowym zablokowaniu środków dostępnych na karcie. Konto nie jest jednak obciążane, a jedynie sprawdzane pod kątem tego, czy klient posiada wystarczające środki finansowe na pokrycie kosztów rezerwacji.