
Marki powinny myśleć zatem o konsumentach jako o jednostkach i sprzedawać produkty tak, by klienci mogli się z nimi identyfikować. Dzięki temu klienci poczują, że produkt wnosi pewną wartość do ich życia, że mogą zaufać marce. Klienci wracają do tych firm, które będą ich traktować poważnie i wyjątkowo.

W czasach, gdy klienci są bardzo świadomi swoich potrzeb i sami stają się kreatorami własnego stylu, indywidualne podejście firm do każdego klienta jest niezbędne do prowadzenia rentownego biznesu. Personalizacja ich doświadczeń polega na zrozumieniu tego, co jest dla nich najważniejsze, i zaoferowaniu produktów pasujących do ich niepowtarzalnego stylu.

To już nieuniknione. Marki i sprzedawcy muszą wyróżnić się spośród konkurencji poprzez doświadczenia klienta, a ci stają się coraz bardziej wymagający. Według badania przeprowadzonego przez McKinsey aż 71 proc. użytkowników oczekuje personalizacji, a 76 proc. jest rozczarowanych, gdy wrażenia z zakupów są nieoptymalne.