
Podanie informacji o zarobkach
Z prowadzonych niezależnie badań wynika, że większość pracowników chciałaby znaleźć informacje o zarobkach w ogłoszeniu o pracę. Takie rozwiązanie rekomenduje także Komisja Europejska.
Podawanie widełek związanych z wynagrodzeniem to praktyka stosowana często w branży IT, ale sprawdza się również w innych branżach. Informacje o wynagrodzeniach podaje m.in. Deichmann-Obuwie. Rekruterzy z tej firmy zauważlyli, że odkąd ujawnili proponowane stawki rzadziej dochodzi do sytuacji, w której kandydat do pracy nie pojawia się na umówionym spotkaniu.

Konkrety, a nie mgliste obietnice
Kandydatów do pracy bardzo irytują ogólne hasła, które niewiele wnoszą do ich wiedzy na temat pracy w danej organizacji. Przykładowo, zamiast pisać o szerokich możliwościach rozwoju, lepiej jest wymienić możliwość nauki języków, dostęp do platformy ze szkoleniami online itp. Pozytywnie zostanie też odebrany opis ścieżki rozwoju w danym przedsiębiortwie.

Informacje o pracodawcy
Już 8 na 10 pracowników zawsze lub często sprawdza informacje o potencjalnym pracodawcy - wynika z badania Pracuj.pl "Percepcja wizerunku pracodawcy w oczach kandydatów". Podanie informacje o przedsiębiorstwie w ogłoszeniu o pracę z pewnością zostanie pozytywnie odebrane.

Historie pracowników online
Kandydaci do pracy często poszukują opinii pracowników na temat miejsca pracy. W wyrobieniu sobie opinii na temat przyszłych pracowników mogą im pomóc nagrania z osobami, które pracują w różnych oddziałach organizacji. Takie filmy udostępnia m.in. Heineken. PORTA KMI POLAND umożliwia wirtualne zwiedzanie biura i poznawanie pracowników z różnych działów, a Jysk pokazuje pracę od podszewki.