
7. Bycie docenionym
Dobre zarządzanie zespołem polega nie na wytykaniu im błędów, ale przede wszystkim - na dostrzeganiu ich sukcesów. Z badań wynika, że chwaleni pracownicy czują się bardziej zmotywowani do pracy. Dlatego jeszcze przed podjęciem zatrudnienia warto ustalić, jaki styl zarządzania ma nasz przyszły przełożony.
Pracownicy najlepiej czują się w zespołach, w których mogą liczyć na pozytywny feedback oraz wsparcie wysiłku związanego z nauką i samodoskonaleniem.

6. Nowe wyzwania
Dużym atutem może być praca przy interesujących projektach. Warto poszukać dla siebie takiego przedsiębiorstwa, w którym będziemy mieli szansę podejmować nowe wyzwania. Kluczową rolę odgrywa tutaj wsparcie, jakie firma oferuje pracownikom na różnych etapach projektu, np. w formie szkoleń.

5. Zdobywanie przydatnych umiejętności
Warto zadać sobie pytanie, czy będziemy mogli zdobyć w danej organizacji umiejętności, które przydadzą nam się w przyszłości. Pracodawcy kładą coraz większy nacisk na kompetencje miękkie, ale w dobie koronawirusa liczy się także znajomość programów usprawniających pracę zdalną, takich jak Miro czy Zoom.
Jeszcze przed rozmową o pracę warto zastanowić się, jakie umiejętności chcielibyśmy rozwinąć. Podczas spotkania z rekruterem nie zaszkodzi zapytać i perspektywy zdobywania nowych umiejętności.

4. Możliwość nauki i rozwoju
Dla wielu pracowników znaczenie mają możliwości rozwoju w danej firmie. Standardem stały się kursy i szkolenia online. Dodatkowo organizacja może pomóc w wyznaczeniu długoterminowych celów. Dobrą praktyką jest także dawanie pracownikom feedbacku, np. podczas tzw. rozmów one-two-one.
Możliwość nauki i poszerzania swojej wiedzy ma szczególne znaczenie dla osób, które dopiero rozpoczynają karierę, obojętnie czy szukają pracy, czy stażu.