
W prognozach dominuje również grupa gospodarstw domowych spodziewających się bezproblemowej obsługi swoich zobowiązań w ciągu najbliższych 12 miesięcy, jednak jest ich zawsze mniej niż w ocenach obecnego stanu. Obecnie to ok. 51,9%, przed kwartałem było to ok. 45,6%, a przed rokiem też 52,4%. Przewidywania co do przyszłej obsługi poprawiły się w bieżącym badaniu, choć są niższe od historycznej średniej.


Grupa respondentów deklarujących obecnie małe problemy wynosi ok. 25% (wobec ok. 28% poprzednio), z kolei respondenci, którzy przy bieżącej obsłudze zobowiązań deklarują duże problemy, stanowią obecnie 6,5% (8,5% poprzednio i 6,3% przed rokiem). W tym ok. 2% respondentów deklaruje opóźnienia w obsłudze zobowiązań ponad 6 miesięcy. Jakość obsługi bieżących zobowiązań w bieżącym badaniu poprawiła się, choć jest historycznie na relatywnie niskim poziomie.

Na początku 2019 r. bezproblemową obsługę zobowiązań deklarowało blisko 80% respondentów, a w czasie kryzysu pandemicznego tylko 66%.