
Pojazd dojeżdża właśnie do sygnalizatora ustawionego przed skrzyżowaniem, zapala się światło pomarańczowe, ale okazuje się, że hamowanie musiałoby być gwałtowne i zakończyłoby się daleko za linią zatrzymania. Par. 95 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia Ministrów Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie znaków i sygnałów drogowych mówi, że w takim przypadku kierujący warunkowo może kontynuować jazdę.
§ 95 znaki i sygn. drog.
Znaczenie sygnałów świetlnych nadawanych przez sygnalizator S-1
1. Sygnały świetlne nadawane przez sygnalizator S-1 oznaczają:
1) sygnał zielony - zezwolenie na wjazd za sygnalizator;
2) sygnał żółty - zakaz wjazdu za sygnalizator, chyba że w chwili zapalenia tego sygnału pojazd znajduje się tak blisko sygnalizatora, że nie może być zatrzymany przed nim bez gwałtownego hamowania; sygnał ten oznacza jednocześnie, że za chwilę zapali się sygnał czerwony;
3) sygnał czerwony - zakaz wjazdu za sygnalizator;
4) sygnały czerwony i żółty, nadawane jednocześnie - zakaz wjazdu za sygnalizator; sygnały te oznaczają także, że za chwilę zapali się sygnał zielony.

Mandat można dostać za przejazd na żółtym sygnale! Zgodnie z obowiązującymi przepisami wjazd za sygnalizator, jeśli zapalił się żółty sygnał, jest zabronione i grozi mandatem. Kierowca, który przejedzie na żółtym świetle, podlega karze do 500 zł i 6 punktów karnych.

Główny Inspektorat Transportu Drogowego dysponuje rejestratorami przejazdu na czerwonym świetle. Wykrycie sprawcy wykroczenia jest dużo łatwiejsze dzięki temu urządzeniu. Oznacza to, że policja nie musi przyłapać kierowcy na gorącym uczynku, aby wystawić mandat.

Jeśli kierowca zacznie gwałtownie hamować, widząc żółte światło i tym samym stworzy zagrożenie na drodze lub utrudni jazdę pozostałym uczestnikom ruchu, zachowanie to może zostać potraktowane jako wykroczenie, za które grozi mandat od 100 do 300 zł oraz 2 punkty karne.