
Pomimo widocznego trendu ograniczania wydatków w wyniku inflacji i ostatnich wydarzeń na geopolitycznej mapie Europy, dobra luksusowe nie tracą na zainteresowaniu klientów o najbardziej zasobnych portfelach. Widać to zarówno po wynikach sprzedaży towarów z tej kategorii jak i po poczynaniach samych producentów i dostawców produktów premium.

W Polsce, już do 2025 roku widocznie zwiększy się wartość sprzedaży wszystkich kategorii dóbr luksusowych. W przypadku aut, z poziomu 16,3 mld złotych wzrośnie ona do 19,6 mld, odzież oraz akcesoria urosną do 3,3 mld zł względem 2,5 mld w 2020r. Drogie alkohole będą rynkiem o wartości 1,4 mld zł (1,1 mld w 2020r), zaś korzystający z luksusowych hoteli czy spa wydadzą w ciągu 3 najbliższych lat aż 2,6 mld złotych w porównaniu do 0,7 mld przed dwoma laty.

Dynamiczne odbicie rynku artykułów premium, po dość nieznacznych stratach w niektórych kategoriach, spowodowanych pandemią, będzie stymulowane przez coraz większą liczbę dobrze zarabiających, zamożnych oraz bogatych Polaków.

Według opublikowanej przez agencję Reutera analizy UBS, pomimo widocznych miesięcy spadkowych, czołowe światowe konsorcja zajmujące się produkcją oraz dystrybucją dóbr luksusowych zakończyły miniony rok wzrostami sprzedaży na poziomie średnio 30%.