Spis treści
68. Konkurs Piosenki Eurowizja. Ile zyskali artyści?
Portal mybettingsites.co.uk, należący do firmy Better Collective, zaprezentował zestawienie tego, ilu obserwujących przybyło artystom w mediach społecznościowych oraz ile wyświetleń i odsłuchań mają ich konkursowe piosenki. Dane obejmują okres od 23 kwietnia do 13 maja.

W liczbach bezwzględnych, największy przyrost obserwujących na Instagramie oraz TikToku uzyskał nie zwycięzca, a reprezentant Holandii Joost Klein, który… został zdyskwalifikowany za domniemany atak na pracowniczkę techniczną konkursu.
Holendra zaobserwowało ponad 902 tysiące nowych osób na IG (wzrost o 158 procent) oraz 712 tysięcy na TT.
Liderem wzrostów Joost Klein
Również utwór „Europapa”, z którym Klein przyjechał na Eurowizję, zanotował ogromny wzrost wyświetleń oraz odsłuchań. Na YouTube liczba odsłon wzrosła o 6,67 milionów, a na Spotify – o 13 milionów. Jest to drugi najpopularniejszy utwór eurowizyjny na tej drugiej platformie w tym roku.

Pierwsze miejsce zajmuje utwór „La Noia” w wykonaniu reprezentantki Włoch Angeliny Mango, który ma już 62 mln odsłuchań na Spotify, z czego 8 mln doszło już po finale. Procentowo największy wzrost odnotowała piosenka „Titan” w wykonaniu reprezentantki Albanii Besy, a na YouTube – „Fighter” w wykonaniu Tali z Luksemburga.

Zwycięzca konkursu, szwajcarski artysta Nemo, także odnotował duży przyrost. W jego przypadku był to największy procentowy wzrost liczby obserwujących na Instagramie. Liczba „followersów” skoczyła o 264 tysiące, co stanowi dodatkowe 599 procent.

Jeszcze większy przyrost procentowy (1216 procent) Szwajcar odnotował na TikToku. Przed Eurowizją śledziło go tam nieco około 21,3 tysiąca osób, a po zwycięstwie jest ich ponad 260 tysięcy.

Reprezentanci na Eurowizji w mediach społecznościowych
A jak sobie radzi reprezentantka Polski czyli Luna i jej „The Tower”? Przybyło jej:
Ponad 23 tysiące obserwatorów na Instagramie (wzrost o 61 procent)
69,500 nowych śledzących na TikToku (wzrost o 67 procent)
Około 1,9 mln odsłuchań na Spotify (+44 procent)
1,09 mln wyświetleń na YouTube (+36 procent)

Eurowizja w liczbach
W sumie wszyscy uczestnicy 68. Konkursu Piosenki Eurowizja uzyskali:
2,7 miliona obserwujących na Instagramie
1,86 miliona śledzących na TikToku
42,3 miliona polubień na TikToku
88 milionów odsłuchań na Spotify
41,7 milionów wyświetleń na YouTube
Dane opracowane przez MyBettingSites.co.uk