Konsultanci nie chcą wracać do biur - wyniki badania Ework Group

Materiał informacyjny Ework Group
Aż 80 proc. niezależnych konsultantów nie jest skłonnych zrezygnować ze swojej niezależności na poczet zatrudnienia w pełnym wymiarze godzinowym, również w czasach niepewności gospodarczej i wysokich stóp procentowych. Co więcej, elastyczność w kontekście czasu i miejsca wykonywanej pracy, a także rozliczenie w oparciu o stawkę godzinową to kluczowe czynniki przy wyborze zleceń - wynika z badania Ework Group zrealizowanego na przełomie października i listopada zeszłego roku na grupie ponad 1200 doświadczonych konsultantów oraz reprezentantów firm i organizacji z sektora prywatnego i publicznego.

Wyniki badania Ework Group wskazują na dominującą preferencję dla hybrydowych modeli pracy wśród ankietowanych. To właśnie elastyczność (67 proc.) i stawki godzinowe (73 proc.) są kluczowymi dla nich czynnikami przy wyborze zleceń.

Obecnie aż 66 proc. respondentów pracuje w modelu hybrydowym, 16 proc. w pełni zdalnie, a zaledwie 13 proc. tylko w biurze. Warto jednak zwrócić uwagę na fakt, że liczba osób pracujących zdalnie w Polsce była wyższa niż w innych badanych krajach i wynosiła aż 57 proc. Z badania wynika również, że gdyby model pracy zależał od samych ankietowanych, to aż 77 proc. wybrałoby model hybrydowy, 18 proc. pracowałoby w pełni zdalnie, a jedynie co 20. osoba zdecydowałaby się na pracę w biurze.

Autorzy badania zapytali również o preferowany podział pomiędzy pracą zdalną i biurową w modelu hybrydowym. Na pytanie, ile dni respondenci chcieliby pracować w biurze, większość odpowiedziała 2 i 3 dni (odpowiednio: 29 i 32 proc.), przy czym kobiety wolałyby pracować w biurze 2 dni w tygodniu (35 proc.), a mężczyźni 3 (33 proc.).

- Pomimo, że rynek w ostatnim roku doświadczył recesji i spowolnienia, konsultanci uczestniczący w ankiecie nie mają obaw dotyczących kontynuowania pracy w wybranym przez siebie modelu. Aż 80 proc. respondentów stwierdziło, że wysokie stopy procentowe i inflacja nie skłoniły ich do zmiany stylu życia i poszukiwania zatrudnienia na etacie - komentuje Katarzyna Milewska, Managing Director Poland z Ework Group.

Ankietowani odpowiedzieli także na pytanie wielokrotnego wyboru, dotyczące sposobów znajdowania pracy. Pomimo że wielu z nich poszukuje zatrudnienia za pośrednictwem platform (47 proc.) i rekruterów (43 proc.), to najwięcej wskazuje na pozyskiwanie zleceń dzięki własnej sieci kontaktów. Ework Group podkreśla jednak, że na taką odpowiedź wpływ może mieć fakt, że zdecydowana większość badanych to osoby powyżej 41 roku życia (80 proc.) z ponad 7-letnim doświadczeniem w swojej branży (95 proc.).

Choć 45 proc. przedstawicieli firm i menedżerów w firmach konsultingowych obawia się, że w najbliższych latach będą mieli trudności ze znalezieniem odpowiednich specjalistów, to większość konsultantów i freelancerów (60 proc.) nie przewiduje trudności w znalezieniu pracy.

Pełny raport dostępny na stronie www Ework Group.

***
O Ework Group
Ework Group jest dostawcą kompleksowych rozwiązań w zakresie talentów, współpracując z klientami w sektorze prywatnym i publicznym oraz profesjonalistami w celu tworzenia zrównoważonych łańcuchów dostaw talentów, łączących konsultantów otwartych na nowe projekty, z klientami poszukującymi odpowiednich kompetencji w Szwecji, Polsce, Słowacji, Danii, Norwegii i Finlandii.

Założona w 2000 roku firma współpracuje z ponad 13 000 niezależnych specjalistów, 500 klientami i posiada sieć 120 000 partnerów.

Działania Ework Group koncentrują się również na zwiększaniu tempa transformacji ekologicznej, przyspieszeniu cyfryzacji, zwiększaniu konkurencyjność i wspieraniu wzrostu gospodarczego dzięki zrównoważonemu i całościowemu podejściu do zarządzania talentami.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu