17 z 27
Mieszkanka Łodzi, ogłoszona najbogatszą Polką przed 40 r. ż....

Magdalena Malaczyńska, 380 mln zł, branża urodowa

Mieszkanka Łodzi, ogłoszona najbogatszą Polką przed 40 r. ż. Założyła firmę Indigo Nails, specjalizującą się w produkcji lakierów hybrydowych. Organizuje także szkolenia dla kosmetyczek.

Indigo Nails to obecnie jedna z najpopularniejszych polskich marek kosmetycznych. Jej artykuły już są dystrybuowane w ponad 40 krajach, a Malaczyńska planuje rozszerzyć działalność również na Azję.

Od powstania w 2011 r., Indigo Nails otworzyło ponad 70 salonów firmowych na terenie Polski.

Niedawno przedsiębiorstwo rozszerzyło asortyment o sztuczne rzęsy oraz kosmetyki do makijażu permanentnego.

Malaczyńska prowadzi współpracę z modelką Natalią Siwiec oraz byłą żoną bramkarza reprezentacji Polski - Sarą Boruc.

Biznesmenka zapamiętale chwali się wystawnym życiem w mediach społecznościowych, gdzie zamieszcza relacje z drogich zakupów oraz dalekich podróży jachtami i prywatnymi samolotami. Pokazuje również swoje treningi yogi i opowiada jak dobrze żyć. Udziela też porad swoim wielbicielkom, których zgromadziła ponad 60 tys.

18 z 27
Wraz z mężem Arturem stworzyła markę lakierów hybrydowych...

Kamila Błażejewska, 364 mln zł, branża urodowa

Wraz z mężem Arturem stworzyła markę lakierów hybrydowych Neonail, która jest częścią portfolio spółki kosmetycznej Cosmo Group.

Rodzinny biznes Błażejewskich powstał w Niemczech jako odpowiedź na niszę w polskiej branży lakierów hybrydowych. Początkowo Kamila i Artur Błażejewscy działali pod własnym nazwiskiem, by następnie przekształcić swój biznes w markę Neonail. Flagowymi produktami przedsiębiorstwa są hybrydowe lakiery do paznokci, choć oferuje również szeroki asortyment akcesoriów i zdobień do paznokci, regularnie wprowadzając na rynek kolejne nowości.

Cosmo Group, obecnie działająca w 40 krajach na całym świecie, może poszczycić się współpracą z 770 kontrahentami. Firma prowadzi ponad 3600 punktów sprzedaży i zatrudnia 1000 pracowników. Cieszy się dużym uznaniem na rynku, będąc laureatem ponad 20 nagród i wyróżnień przyznawanych przez konsumentów i niezależnych ekspertów. Oprócz flagowej marki Neonail, spółka rozwija markę makijażową Neo MakeUp oraz NeoNail Expert (produkty dla profesjonalnych stylistek) i MyLaq (lakiery wegańskie).

19 z 27
Żona Zbigniewa Grycana, który w latach 80. zaczynał od marki...

Elżbieta Grycan, 348 mln zł, branża spożywcza

Żona Zbigniewa Grycana, który w latach 80. zaczynał od marki Zielona Budka, warszawskiej lodziarni przy ul. Puławskiej. Następnie uruchomił produkcję na masową skalę i pozyskał finansowanie od Enterprise Investors (firma inwestycyjna działająca w Europie Środkowo-Wschodniej).

Zbigniew Grycan wycofał się z przedsiębiorstwa w 2003 r., jednak bez zakazu prowadzenia działalności konkurencyjnej. Rok później, w wieku 64 lat, założył nową spółkę i zaczął sprzedawać lody pod marką Grycan. Współwłaścicielką firmy została jego żona Elżbieta. Dzięki niej niewielkie lokalne przedsiębiorstwo zagospodarowało najwyższą półkę lodów, konsekwentnie budując markę premium.

W 2013 r. otwarto pierwszą lodziarnię za granicą - w Centrum Handlowym Černý Most w Pradze. Następne postały w CH HARFA w Pradze oraz sklepie IKEA w Ostrawie. Wtedy też rozpoczęto sprzedaż detaliczną lodów Grycan sieciom detalicznym na rynku czeskim.

Obecnie lodziarnie Grycan oprócz lodów oferują także soki, koktajle owocowe, ciasta własnej produkcji i rurki z kremem.

20 z 27
Posiada wykształcenie średnie - ukończyła Policealne Studium...

Elżbieta Tarczyńska, 271 mln, branża spożywcza

Posiada wykształcenie średnie - ukończyła Policealne Studium Ekonomiczne we Wrocławiu na kierunku Ekonomika Pracy, Płace i Sprawy Socjalne.

W latach 1985-1990 pracowała jako nauczycielka w szkole podstawowej w Miliczu, a w latach 1990-1993 - w szkole podstawowej w Sułowie.

Była pomysłodawczynią otwarcia w 1991 r. Zakładu Przetwórstwa Mięsnego Jacek Tarczyński, gdzie dwa lata później rozpoczęła pracę. W 1999 r. została powołana na wiceprezeskę zarządu. Od 2000 r. figuruje jako współwłaścicielka. Jest również członkinią rady nadzorczej oraz specjalistką public relations.

Wraz z mężem założyła Fundację Tarczyńskich działającą w latach 2009-2015, która pomagała m. in. powodzianom.

Tarczyński S. A. mocno angażuje się w lokalny sport. Jest właścicielem klubu futbolu amerykańskiego Panthers Wrocław, grającego w rozgrywkach European League of Football. Przedsiębiorstwo sponsorowało również trzykrotnego mistrza świata w żużlu Taia Woffindena podczas jego występów w Speedway Grand Prix w sezonie 2020. W 2021 r. spółka podpisała z miastem Wrocław umowę o wartości 14 milionów złotych sześcioletniego sponsoringu tytularnego Stadionu Wrocław, w wyniku której obiekt zmienił nazwę na Tarczyński Arena.

Firma angażuje się również w e-sport. Posiada własną drużynę o nazwie Tarczyński Protein Team.

We wrześniu 2022 r. przedsiębiorstwo zostało jednym ze sponsorów reprezentacji Polski w piłce nożnej mężczyzn.

Pozostało jeszcze 6 zdjęć.
Przewijaj aby przejść do kolejnej strony galerii.

Polecamy

Polska firma wchodzi do ekstraklasy. Ten kontrakt zmienia wszystko

ROZMOWA
Polska firma wchodzi do ekstraklasy. Ten kontrakt zmienia wszystko

Wszystkie atuty na 1000 metrach. Polska wybiera się do Osaki z nowym pomysłem

Wszystkie atuty na 1000 metrach. Polska wybiera się do Osaki z nowym pomysłem

Kogo pracodawca nie można zwolnić? Lista chronionych jest długa

Kogo pracodawca nie można zwolnić? Lista chronionych jest długa

Zobacz również

Bełchatów zabiega o elektrownię jądrową. Posiada niezbędne atuty

Bełchatów zabiega o elektrownię jądrową. Posiada niezbędne atuty

W tych zawodach możesz przejść na wcześniejszą emeryturę

W tych zawodach możesz przejść na wcześniejszą emeryturę