
Oto tegoroczny hit prezentów komunijnych
Wśród produktów z kategorii elektronika najpopularniejsze są laptopy (34,2 proc.), następnie smartwatche lub opaski fitness (24,3 proc.), smartfony (16,2 proc.) oraz komputery stacjonarne (8,1 proc.), fot. archiwalna/ilustracyjna/M. Nowak/Polska Press

Oto tegoroczny hit prezentów komunijnych
"Nasze dane pokazują, że laptopy i komputery stacjonarne od lat cieszą się ogromną popularnością jako prezenty z okazji pierwszej komunii świętej. W ubiegłym roku największą popularnością w marcu i kwietniu roku cieszyły laptopy, zaraz po nich klienci decydowali się na zakup kategorii GSM. W wieku komunijnym dzieci zaczynają intensywnie korzystać z technologii w celach edukacyjnych – od nauki zdalnej, przez przygotowywanie projektów szkolnych, aż po rozwijanie własnych zainteresowań i pasji" – tłumaczy Karolina Pietz-Drapińska, dyrektorka marketingu & digital development w Komputronik, fot.archiwalna/ilustracyjna/ M. Nowak/Polska Press

Oto tegoroczny hit prezentów komunijnych
Ponieważ sprzęty z kategorii elektronika, a szczególnie laptopy lub komputery potrafią kosztować naprawdę dużo, warto dobrze przemyśleć wybór. Sprzęt powinien być z jednej strony nowoczesny, ale z drugiej, warto wybrać taki, żeby posłużył młodemu użytkownikowi przez wiele lat.
Co konkretnie należy uwzględnić przy zakupie? "Warto wziąć pod uwagę potrzeby młodego człowieka, odpowiednią wydajność sprzętu, ale także zadbać o oprogramowanie i zabezpieczenia, które pomogą rodzicom kontrolować czas i treści dostępne dla dziecka. W przypadku laptopów i komputerów stacjonarnych, dzięki możliwości konfiguracji sprzętu, warto skorzystać z profesjonalnej porady w sklepie i dopasować urządzenie idealnie do indywidualnych potrzeb. Odpowiedni wybór sprawi, że taki prezent stanie się rzeczywistą inwestycją w rozwój dziecka, a nie tylko narzędziem do rozrywki" – radzi Karolina Pietz-Drapińska, fot.archiwalna/ilustracyjna/ M. Nowak/Polska Press

Oto tegoroczny hit prezentów komunijnych
Badanie wykazało, że przy wyborze prezentu bliscy kierują się przede wszystkim praktycznością (28,6 proc.), dopasowaniem do budżetu (26,8 proc.) oraz spełnieniem oczekiwań dziecka (16,4 proc.). Trend ten przejawia się również w wyborze produktów inwestycyjnych, takich jak zakup złota czy zasilenie pierwszego konta, fot.archiwalna/ilustracyjna/ M. Nowak/Polska Press