Pierwszy dzień w pracy. 8 rzeczy, o które warto zadbać, aby zrobić dobre wrażenie i zminimalizować stres
2. Poćwicz przemowy przed lustrem
Dobrze jest przygotować kilka zdań o sobie, które wykorzystasz nie musząc budować całej wypowiedzi, nawet zapytana/y z zaskoczenia, o to kim jesteś, jak trafiłaś/eś na firmę czy co robiłaś/eś wcześniej.
Może się okazać, że przełożony lub osoba odpowiedziana za Twoje wdrożenie w firmie, zorganizuje spotkanie z twoim udziałem i krótko cię przedstawi prosząc o uzupełnienie.
Będziesz nie tylko pewniej się czuć, ale także wyglądać i brzmieć, jeśli komunikacja przebiegnie naturalnie, płynnie, bez zaskoczenia — tak, jakbyś o swojej pracy, karierze i planach opowiadała codziennie!
Inna sytuacja, to spontaniczne rozmowy na korytarzu, przed konferencją, przy kawie.
Jeżeli obejmujesz stanowisko np. szkoleniowca lub menadżera, z pewnością lepiej przygotować nie tylko krótkie exposé, ale także parę zdań o swojej wizji czy pytań do zespołu, który będzie ci podlegał.
O ile, nie jesteś uprzedzony/a o poprowadzeniu większej autoprezentacji, pozwól sobie na lekkość w wypowiedzi, a nawet poczucie humoru.