1 z 20
Przewijaj galerię w dół
Rok budowy...
fot. Polska Żegluga Morska

Statek Narew

Rok budowy
2012
Kraj budowy
China
Miejsce budowy
Sanfu Shipyard, Taizhou

Flaga
Liberia

DWT 17002

2 z 20
SS Białystok (od Steam Ship - statek parowy) to drobnicowiec...
fot. Polskie Linie Oceaniczne

Statek Białystok

SS Białystok (od Steam Ship - statek parowy) to drobnicowiec wybudowany w 1942 roku w Portland w Stanach Zjednoczonych. Mierzył niemal 135 metrów i zanurzał się na 8,2 metra. Silnik parowy o mocy 1838 kW pozwalał mu płynąć z szybkością 10,5 węzłów.

W czasie II wojny światowej statek pływał w konwojach atlantyckich. Później został przejęty przez Polskie Linie Oceaniczne. Pływał na linii południowoazjatyckiej, a od 1961 roku na linii Gdynia - Hawana.

W 1963 roku statek został przekazany nieodpłatnie na rzecz Polskiej Żeglugi Morskiej.

Zobacz też: Statki Białystok i Ziemia Białostocka. Sławiły imię miasta na morzach i oceanach

SS Białystok
Typ statku: drobnicowiec
Rok budowy, stocznia: 1942, Portland (Stany Zjednoczone)
Okres eksploatacji w PLO: 1951 - 1963
Nośność: 10200 TDW
Długość całkowita: 134.6 m
Szerokość: 17.4 m
Zanurzenie: 8.2 m
Rodzaj napędu: silnik parowy
Moc SG: 1838 kW
Prędkość: 10.5 w

3 z 20
MS Podlasie jeszcze w chińskiej stoczni, obok swojego...
fot. Polska Żegluga Morska

Statek Podlasie

MS Podlasie jeszcze w chińskiej stoczni, obok swojego bliźniaka MS Pomorze.

Zobacz więcej: Statek Podlasie już pływa (zdjęcia)

4 z 20
MS Siemiatycze (od Motor Ship - statek motorowy, z silnikiem...
fot. Polskie Linie Oceaniczne

Statek Siemiatycze

MS Siemiatycze (od Motor Ship - statek motorowy, z silnikiem spalinowym) - to drobnicowiec wybudowany w 1976 roku w stoczni w Szczecinie. Pieniądze na budowę wyłożyło ówczesne miasto i gmina Siemiatycze. Wygrało je w "Banku miast".

Przez ćwierć wieku (do 2001 roku) statek pływał w Polskich Liniach Oceanicznych. Później statek został sprzedany. Pływa do tej pory pod tzw. tanimi banderami.

MS Siemiatycze mógł przewozić 64 kontenery i ośmiu pasażerów. Jego długość to 123.7 m, szerokość 17 m, a zanurzenie 7,3 m. Statek napędza silnik spalinowy o mocy 4490 kW. Jednostka ta pozwala rozpędzić drobnicowiec do prędkości 17 węzłów (mil morskich na godzinę).

MS Siemiatycze
Typ statku: drobnicowiec
Rok budowy, stocznia: 1976, Sz B-432/II/7 (Szczecin)
Okres eksploatacji w PLO: 1976 - 2001
Dalsze losy: sprzedany (Sobmatr Shipping Co. Corp., Panama, Tiran Island)
Nośność: 5190 TDW
Ilość kontenerów: 64 TEU
Ilość pasażerów: 8 TEU
Długość całkowita: 123.7 m
Szerokość: 17 m
Zanurzenie: 7.3 m
Rodzaj napędu: silnik spalinowy
Moc SG: 4490 kW
Prędkość: 17 w

Pozostało jeszcze 15 zdjęć.
Przewijaj aby przejść do kolejnej strony galerii.

Polecamy

Nowe centrum logistyczne zapewni 600 miejsc pracy

Nowe centrum logistyczne zapewni 600 miejsc pracy

Stoisko Dziennika Zachodniego centrum debat na Europejskim Kongresie Gospodarczym

Stoisko Dziennika Zachodniego centrum debat na Europejskim Kongresie Gospodarczym

Atom niezbędny dla bezpieczeństwa i taniej energii. "To szansa dla regionu"

Atom niezbędny dla bezpieczeństwa i taniej energii. "To szansa dla regionu"

Zobacz również

Nowe centrum logistyczne zapewni 600 miejsc pracy

Nowe centrum logistyczne zapewni 600 miejsc pracy

Ogromna inwestycja w firmie jednego z najbogatszych Polaków

Ogromna inwestycja w firmie jednego z najbogatszych Polaków