Przetarg Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad dotyczył inwestycji pod nazwą „Budowa obwodnicy Warzymic i Przecławia DK13 od węzła Siadło Górne /z węzłem/ do węzła Szczecin Zachód /z węzłem/ wraz z budową obwodnicy Kołbaskowa w ciągu DK13 oraz budową infrastruktury drogowej na granicznym początkowym odcinku autostrady A6”.
Pod koniec marca konsorcjum Budimeksu poinformowało, że rozpoczęło drążenie najdłuższego tunelu kolejowego w Polsce, spółka planuje kolejne duże kontrakty w obszarze budownictwa tunelowego.
Tunel składać się będzie z dwóch nitek - każda o długości 3.750 m - tunelu kolejowego o średnicy 10,6 m oraz tunelu ewakuacyjnego, którego średnica wynosić będzie 4,5 m.
– Od roku pracujemy na odcinku D Limanowa - bocznica Klęczany na LK nr 104, który stał się jednym z najistotniejszych projektów kolejowych ostatnich lat. To przedsięwzięcie wyznacza nowy kierunek w rozwoju polskiej infrastruktury kolejowej. Z tego powodu zdecydowaliśmy się na inwestycję w nową maszynę drążącą, która znacząco podnosi naszą efektywność i precyzję – powiedział wtedy Maciej Olek, członek zarządu, dyrektor budownictwa kolejowego Budimex.
Budimex jest notowany na warszawskiej giełdzie od 1995 r. i wchodzi w skład indeksu WIG20. Jego inwestorem strategicznym jest hiszpańska firma Ferrovial.
