
Specjalista social media
Wraz z rozwojem mediów społecznościowych przybywa ofert pracy dla specjalistów social media.Głównym zadaniem takiego specjalisty jest stworzenie odpowiedniego wizerunku marki na Facebooku, Instagramie czy Twitterze. Poza tym buduje on relację z konsumentami, która łączy elementy PR, marketingu i reklamy. Jednocześnie ważny jest autentyzm, gdyż internauci bardzo szybko wychwytują niespójne działania wizerunkowe firmy. Bardzo często to praca dla młodych, którzy czują klimat social media.

Pozycjoner stron internetowych
Pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania Google to jedno z ważniejszych zadań, które stoi przed firmami oraz organizacjami. Zatrudniają więc specjalistów SEM i SEO, których zadaniem jest stworzenie jak najlepiej widocznej strony. Sowicie im płacą, ale też często pozwalają, aby praca była wykonywana zdalnie.

Grafik komputerowy
Od lat jeden z najpopularniejszych e-zawodów, który bardzo często wykonują freelancerzy. Jednocześnie graficy komputerowi są jedną z lepiej zarabiających grup zawodowych. Ze względu na fakt, że ich praca wymaga twórczego podejścia do zadań, pracują często w niestandardowych godzinach i zdalnie.

Media worker
Osoba pracująca w mediach, która z jednej strony wymyśli quiz, galerię, a z drugiej strony napisze krótką depeszę na stronę. Czasem media workerzy związani są z jedną redakcją, a czasem współpracują z kilkoma. Zapotrzebowanie na media workerów łączy się ze zmianami, jakie zachodzą w mediach. Praca w redakcjach coraz rzadziej zapewnia etat, to raczej praca zadaniowa.