Czym jest Team X? Kto brał w tym udział?
Team X został założony w 2019 roku i był wówczas postrzegany jako konkurencja dla popularnej Ekipy, założonej przez Karola "Friza" Wiśniewskiego. To internetowe show, które można było zobaczyć w serwisie YouTube, realizowane przez Spotlight Agency. Program pokazywał rzekomą codzienność influencerów, którzy zamieszkali w luksusowej willi w Konstancinie-Jeziornej pod Warszawą — „Domu X”. Format doczekał się trzech edycji, ostatnią zakończono nagle po zerwaniu współpracy firmy z influencerami w styczniu 2023 roku.
Trzeci i ostatni Team X tworzyli od listopada 2022 roku: Róża Wojtczak, Bartek Szydlik, Kuba Hrapkowicz, Emilka Kostyk, Dawid Sagan, Kamila Łapa i Klaudia Sadownik.
W drugiej edycji, która ruszyła w grudniu 2020 roku wystąpili: Sheo, Monia Kociołek, Piechu, Czaro Nykiel, Julia Żugaj, Patrycja Mołczanow, Leksiu oraz Natalia "Natsu" Kaczmarczyk.
Oryginalny Team X powstał w sierpniu 2019 roku i brali w nim udział: Stuart Kluz-Burton (znany jako Stuu), Marcin Dubiel, Julia Kostera, Kacper Błoński i Lexy Chaplin.
Team X w czasie swojego istnienia wprowadził do sprzedaży szereg produktów sygnowanych nazwiskami członków – były to napoje, płatki śniadaniowe i kosmetyki.
Rossmann wycofuje kosmetyki sygnowane przez członków Teamu X. To skutek Pandora Gate
Stuu, Natsu, Boxdel, Vertez, DeeJay Pallaside, Fagata, Lexy, Olaciaks, Leksiu, Mołczanow, Monika Kociołek, Marcin Dubiel - to oni pojawili się w nagłośnionej przez dwóch twórców internetowych: Sylwestra Wardęgę i Mikołaja Tylko (znanego jako Konopskyy), aferze nazwanej Pandora Gate. Zarzutem, który stawia się polskim youtuberom, są nadużycia seksualne w stosunku do dziewczynek poniżej 15. roku życia i zmowa milczenia na ten temat.
Drogeria Rossmann udostępniała swoim klientom kosmetyki do makijażu, które powstały ze współpracy marki Ingrid z członkiniami Teamu X, m.in. Agatą "Fagatą" Fąk czy też Natalią "Natsu" Karczmarczyk. Okazuje się jednak, że marka nie chce mieć nic wspólnego z głośną aferą, z którą łączeni są młodzi celebryci i podjęła decyzję o wycofaniu ze sprzedaży cieszących się popularnością produktów.
"Zdecydowaliśmy się wycofać ze sprzedaży artykuły sygnowane logo Team X. W przypadku drogerii internetowej nastąpi to jeszcze dzisiaj. Natomiast wycofanie tych produktów z drogerii stacjonarnych jest pewnym procesem i zajmie nam 1-2 dni" - powiedziała w rozmowie z portalem wiadomoscihandlowe.pl reprezentująca firmę Agata Nowakowska.
lena
