Spis treści
Hasłem przewodnim tegorocznego kongresu jest bezpieczeństwo – zarówno w wymiarze militarnym, jak i ekonomicznym. Eksperci podkreślali, że w obliczu trwających kryzysów geopolitycznych, transformacji energetycznej i cyfrowej, nowy budżet UE musi być elastyczny i zdecydowanie lepiej przygotowany na reagowanie kryzysowe.
W opinii uczestników debaty, członkostwo w Unii Europejskiej stanowi jeden z fundamentów bezpieczeństwa Polski. Jednocześnie podkreślali, że konieczne jest aktywne uczestnictwo naszego kraju w kształtowaniu przyszłych ram finansowych UE, by lepiej odzwierciedlały one nasze potrzeby i interesy.
Polska z jasno określonymi oczekiwaniami
Wśród kluczowych postulatów Polski, które powinny zostać uwzględnione w projektowaniu budżetu, wymieniono m.in. konieczność wzmożonych inwestycji w sektor obronny oraz wsparcie dla konkurencyjności europejskiego – w tym polskiego – przemysłu.
Eksperci zwrócili uwagę, że w nowej rzeczywistości polityczno-gospodarczej państwa członkowskie muszą intensyfikować działania zmierzające do uniezależnienia się od zewnętrznych źródeł energii, surowców czy technologii. Zwiększone środki na innowacje, infrastrukturę i zieloną transformację mają być odpowiedzią na te potrzeby.
Europejski Kongres Gospodarczy 2025 – wspólny głos dla przyszłości
Tegoroczna, siedemnasta edycja Europejskiego Kongresu Gospodarczego odbywa się pod hasłem „Razem dla bezpiecznej przyszłości”. Wydarzenie, które od lat gromadzi liderów polityki, biznesu i nauki, koncentruje się na kluczowych tematach dla Europy i Polski – takich jak geopolityka, transformacja energetyczna, cyfryzacja, konkurencyjność i rozwój gospodarczy.
Patronat nad Kongresem objęła Polska Prezydencja w Radzie Unii Europejskiej, co dodatkowo podkreśla wagę debaty o kierunkach rozwoju i priorytetach wspólnotowego budżetu w kontekście rosnących wyzwań globalnych.
Patronem medialnym XVII Europejskiego Kongresu Gospodarczego (EEC) w Katowicach są „Strefa Biznesu” oraz „Dziennik Zachodni”, należące do Polska Press Grupy – jedynej firmy medialnej w Polsce, która posiada w swoim portfolio 22 serwisy regionalne, ponad 500 serwisów miejskich, ogólnopolski portal informacyjny i.pl, a także liczne serwisy tematyczne (m.in. StrefaObrony.pl, StrefaEdukacji.pl, StronaKobiet.pl czy RegioDom.pl), branżowe oraz e-commerce. Jest również wydawcą 20 dzienników regionalnych.
Biznes
