
Kupowanie stało się nieodzownym elementem naszego życia, jednak to jak to robimy, z kim i gdzie, uległo diametralnej zmianie w ciągu ostatnich dwóch lat. E-commerce zyskał na rzecz zakupów w sklepach stacjonarnych, ale wciąż ich nie pokonał i… na pewno nie dokona tego w 2022.

Firma Adobe przewiduje, że tylko w samych Stanach Zjednoczonych tegoroczna sprzedaż online wzrośnie o prawie 13 proc. w porównaniu z 2021 i osiągnie wartość około 1 bln USD.

Detaliści na całym świecie mogą spoglądać na Państwo Środka, aby zobaczyć, jak będzie wyglądać przyszłość technologii w handlu detalicznym.

Jak wynika z raportu The State of Retail and E-Commerce, zrealizowanego przez firmę badawczą Morning Consult na grupie 8208 dorosłych w Stanach Zjednoczonych, Australii, Chinach, Francji, Niemczech, Meksyku i Wielkiej Brytanii, średnio blisko 46 proc. respondentów preferuje zakupy w sklepie stacjonarnym. Grupa entuzjastów e-commerce jest o wiele mniej liczna, bo tylko 26 proc. zapytanych woli korzystać z tej formy. Pozostali ankietowani to osoby, którym jest wszystko jedno gdzie i jak kupują.