
Bądź obecny na profilach
Monitoruj sytuację na profilach, na których zamieszczasz CV (zarówno społecznościowo-biznesowych, jak i stricte poświęconych pracy). Jeśli pracodawca nie zauważa twojego konta w sieci, sam znajdź pracodawcę i wyślij aplikację. Monitoruj swoje konta w Internecie. Poza tym zaznacz w systemie opcję „szukam pracy”. Jasny komunikat wysłany w kierunku rekruterów zwiększa szansę na to, że zostaniesz zauważony w sieci.

Zrób profesjonalne zdjęcie
Tej kwestii, choć wydaje się oczywista, nie da się ominąć. Wciąż wielu kandydatów zamieszcza niewłaściwe zdjęcia w dokumentach, które mają być ich wizytówką. Na liście zdjęć, które nie powinny ukazać się w dokumentach, są m.in. zdjęcia z imprez, z wakacji, ale też takie, na których jesteśmy w towarzystwie z drugą osobą (rekruter nie będzie się domyślał, która z osób jest potencjalnym kandydatem do pracy). Idealne zdjęcie powinno nawiązywać to tradycyjnie używanego w dokumentach, przy czym kadr może być nieco szerszy i ujmować część sylwetki.

Stwórz CV ze słowami kluczowymi
Coraz częściej pierwszej selekcji CV dokonuje komputer, a dokładnie oprogramowanie ATS. Co widzi komputer? „W oczy” rzucają mu się nagłówki ze słowami-kluczami np. doświadczenie, zatrudnienie, certyfikaty. Komputer sczytuje treść CV pod kątem danych i informacji potrzebnych w procesie rekrutacji. Nie przepada za symbolami czy dokumentami zapisanymi w formacie jpg. Najlepiej sprawdzają się też dokumenty napisane czcionką Arial lub Verdana w rozmiarze od 10 do 12.

Strzeż prywatności
Rekruterzy mając imię i nazwisko kandydata, wyszukują wszelkich dostępnych informacji na jego temat. Umiejętność strzeżenia prywatności i pokazywania światu tylko tego, na czym nam zależy, jest niezwykle ważna. Warto sprawdzić ustawienia prywatności kont. Czy Twoje konto jest zabezpieczone przed dostępem osób trzecich?