1 z 11
Przewijaj galerię w dół
Konsumenci skarżą się na sposób, w jaki sklepy prezentują...
fot. Pixabay

Te ceny wprowadzają w błąd? UOKIK kontroluje sklepy. Cel: dobro klientów

Konsumenci skarżą się na sposób, w jaki sklepy prezentują ceny swoich produktów. Coraz częściej dochodzi do zaskarżenia, że jest to podawane w sposób nieprecyzyjny, mylący. Ostatecznie okazuje się, że płacić trzeba inne ceny, niż myślano, ponieważ właściwe koszty są podawane małym drukiem. Dotyczy to w szczególności nabywania wielopaków lub wielosztuk. UOKik, jak podaje serwis money.pl, wszczął postępowanie w tej sprawie.

2 z 11
Zgodnie z informacjami podawanymi przez Urząd Ochrony...
fot. Pixabay

UOKIK bada sprawę

Zgodnie z informacjami podawanymi przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów prowadzone jest postępowanie wyjaśniające. Sprawdzeniu podlega kwestia tego, w jaki sposób klienci są informowani o cenach produktów. O co dokładnie chodzi?

3 z 11
Obecnie przepisy jasno mówią, że sprzedawcy muszą...
fot. Pixabay

Co mówią przepisy?

Obecnie przepisy jasno mówią, że sprzedawcy muszą przedstawiać nie tylko cenę aktualną, ale również uwidacznianie cen z ostatnich 30 dni - a dokładniej wskazanie, jaka była cena najniższa w tym okresie. Ma to chronić m.in. przed sztucznym podbijaniem ceny i rzekomym jej obniżaniem przed eventami promocyjnymi (np. przed Black Friday). Dyrektywa Omnibus, wprowadzona przez UE, obejmuje również sprzedawanie produktów w wielopakach, a także korzystanie z kart lojalnościowych czy też aplikacji mobilnych. Prezesz UOKik aktualnie prowadzi postępowanie wynikające z obserwacji rynków - a także odpowiada w ten sposób na liczne skargi i sygnały wysyłane przez konsumentów.

4 z 11
Obecnie robienie zakupów wymaga dokonywania licznych...
fot. Pixabay

Klienci są wprowadzeni w błąd?

Obecnie robienie zakupów wymaga dokonywania licznych kalkulacji, analiz. Wynika to z faktu, że sklepy bardzo często wprowadzają konsumentów w błąd poprzez niejasne komunikowanie właściwej ceny nabywanych produktów. W przypadku wielopaków oraz tzw. wielosztuk często brakuje wprost wskazanej ceny jednostkowego produktu. Przykładem jest prezentowanie ceny wyrażonej wyraźnym drukiem, a dodawaniem do tego mniej widocznej informacji, że jest to kwota zakupu za jeden produkt... przy zakupie dwóch lub trzech (i więcej) sztuk. Nie zawsze jest też jasne, czy promocji podlega zakup tylko wskazanej liczby produktów, wielokrotności tych produktów, czy wszystkich produktów nabytych we wskazanej i wyższej liczbie.

Pozostało jeszcze 6 zdjęć.
Przewijaj aby przejść do kolejnej strony galerii.

Polecamy

Nowe centrum logistyczne zapewni 600 miejsc pracy

Nowe centrum logistyczne zapewni 600 miejsc pracy

Stoisko Dziennika Zachodniego centrum debat na Europejskim Kongresie Gospodarczym

Stoisko Dziennika Zachodniego centrum debat na Europejskim Kongresie Gospodarczym

Atom niezbędny dla bezpieczeństwa i taniej energii. "To szansa dla regionu"

Atom niezbędny dla bezpieczeństwa i taniej energii. "To szansa dla regionu"

Zobacz również

Stoisko Dziennika Zachodniego centrum debat na Europejskim Kongresie Gospodarczym

Stoisko Dziennika Zachodniego centrum debat na Europejskim Kongresie Gospodarczym

Mentalna transformacja kluczem do adaptacji w erze szybkich zmian

Mentalna transformacja kluczem do adaptacji w erze szybkich zmian