
5. Hyundai i20
Miejski samochód koreańskiej marki, który zastąpił model Getz, zajmując miejsce między kompaktowym i30 a najmniejszym i10. Różnica w abonamencie pomiędzy miejskim Hyundaiem a sklasyfikowaną na kolejnej pozycji Toyotą Yaris, to dosłownie kilka złotych. Można więc te auta traktować równorzędnie jeśli chodzi o miesięczny koszt najmu. Hyundaia i20 wyróżnia odważna, nowoczesna stylistyka charakterystyczna dla gamy pojazdów koreańskiej marki.

6. Toyota Yaris
Dynamicznie zaprojektowana i wciąż nowocześnie wyglądająca - pomimo premiery w 2011 roku -Toyota Yaris to jedno z najchętniej kupowanych w Polsce aut i jednocześnie jedno z najbardziej ekonomicznych wg carsmile. Samochód klasy B japońskiego koncernu, utytułowany w 2000 r. Europejskim Samochodem Roku, znalazł się w rankingu carsmile na piątej pozycji, a w zestawieniu aut najchętniej kupowanych przez Kowalskiego w sierpniu tylko oczko niżej.
Toyota Yaris stanęła w rankingu TOP 10 najtańszych aut na abonament niemal łeb w łeb z Hyundaiem i20. Część stała raty jest o 3 PLN mniejsza niż w przypadku „Koreańczyka”, ale cześć kilometrowa droższa o 1 grosz. Przy założonym przez carsmile przebiegu 10 tys. km rocznie dało to minimalną przewagę i20, ale przy innym przebiegu pozycjonowanie obu modeli mogłoby być odwrotne.

7. Dacia Logan
Nowoczyny samochód traktowany powszechnie jako niskobudżetowy. Słusznie znalazł się więc w rankingu TOP 10 najtańszych aut na abonament. Bardzo praktyczny.

8. Skoda Fabia
Świeżo po liftingu, zgodnie ze strategią Simply Clever, Fabia posiada mnóstwo ciekawych rozwiązań. Kolejny bardzo chętnie kupowany w Polsce model i jednocześnie skalsyfikowany wysoko w rankingu TOP 10 carsmile. Jest to dowód na to, że ekonomia i popularność mogą iść w parze! Aby jeździć Fabią bez angażowania własnych oszczędności potrzeba 1030 PLN miesięcznie plus 30 groszy za każdy przejechany kilometr. Koszty abonamentu dla Skody Fabii różnią się raptem o kilka złotych od sklasyfikowanej oczko wyżej Dacii Logan, można więc uznać te samochody jako równorzędne.