Akcja znana wcześniej jako #EUChooseSafeFood („Wybieraj bezpieczną żywność”), powraca pod zmienioną nazwą i z nowym pomysłem. Chodzi o promowanie wiedzy na temat bezpieczeństwa żywności wśród obywateli Europy.
Europejczycy chcą wiedzieć więcej na temat produktów
Badania przeprowadzone przez EFSA we współpracy z IPSOS w 2023 r. wykazały, że prawie 70 proc. Europejczyków wyraża zainteresowanie kwestią bezpieczeństwa żywności. Około 60 proc. respondentów jest jednak zdania, że informacje na ten temat są zbyt techniczne i trudne do zrozumienia. Teraz, dzięki nowej europejskiej kampanii ma się to zmienić. Czy tak się stanie?
Od kampanii #EUChooseSafeFood do akcji #Safe2EatEU
Europejskiemu Urzędowi ds. Bezpieczeństwa Żywności (EFSA) zależy na tym, by konsumenci dokonywali bardziej przemyślanych wyborów produktów żywnościowych. Służyć ma temu akcja „Jedz bezpiecznie”, która w odświeżonej odsłonie obejmie aż 18 państw. Wśród krajów, które zdecydowały się wziąć udział w kampanii w 2024 roku, znalazły się: Rumunia, Czechy, Węgry, Grecja, Estonia, Chorwacja, Włochy, Łotwa, Cypr, Słowenia, Hiszpania, Luksemburg, Słowacja, Austria, Polska, Portugalia, Irlandia i Macedonia Północna.
Będzie łatwiej sprawdzić skład produktu i dostosować zakup do diety
Oprócz bezpieczeństwa żywności kampania podkreśla również znaczenie zbilansowanej diety. Zwraca uwagę na bezpieczeństwo suplementów oraz potrzebę naukowego potwierdzenia oświadczeń zdrowotnych na produktach spożywczych. Ma także na celu podnoszenie świadomości na temat: bezpieczeństwa substancji dodatkowych stosowanych w żywności, jak również nowej żywności oraz obecności alergenów pokarmowych.
– W całej Europie każdego dnia obywatele wybierają, co kupić i co zjeść, biorąc pod uwagę różne czynniki takie jak: cena, smak, zrównoważony rozwój lub pochodzenie żywności. Dzięki wysokim standardom bezpieczeństwa żywności obowiązującym w UE mogą mieć pewność, że niezależnie od ich wyborów kupowana i spożywana przez nich żywność jest bezpieczna – zauważa dyrektor wykonawczy EFSA, Bernhard Url.
Jak podkreśla europejski urzędnik, kampania #Safe2EatEU ukazuje związek między nauką o bezpieczeństwie żywności a żywnością, którą spożywamy każdego dnia. Daje konsumentom możliwość dokonywania pewniejszych wyborów żywieniowych – podsumowuje Bernhard Url.
Pod hasłem #Safe2EatEU kampania będzie nadal skupiać się na edukowaniu obywateli na temat różnych aspektów związanych z bezpieczeństwem żywności. Obejmują one:
prawidłowe techniki postępowania z żywnością,
choroby przenoszone przez pokarm,
znaczenie czytania etykiet na produktach żywieniowych
promowanie praktyk, które ograniczą marnotrawstwo żywności.
Źródła: EFSA / All 4 Comms
Jesteśmy na [b]Google News[/b]. Dołącz do nas i śledź [b]Strefę Biznesu[/b] codziennie. [a]https://news.google.com/publications/CAAiENJ8xZL5mRR-zKCHNI4HfLgqFAgKIhDSfMWS-ZkUfsyghzSOB3y4;ObserwujStrefaBiznesu.pl[/a]!
