Wszystkie atuty na 1000 metrach. Polska wybiera się do Osaki z nowym pomysłem

Grzegorz Gajda
Wideo
od 7 lat
Udział Polski w EXPO 2025 to szansa na globalną promocję kraju jako miejsca, w którym tradycja łączy się z nowoczesnością - mówi Strefie Biznesu wiceprezes PAIH Magdalena Skarżyńska. To również okazja do nawiązania nowych relacji biznesowych i inwestycyjnych oraz pokazania światu potencjału polskiej kreatywności i innowacyjności.

Spis treści

Pawilon Polski – nowoczesny i ekologiczny projekt

Polski pawilon na Expo 2025 w Osace został zaprojektowany przez architektów Alicję Kubicką i Borję Martineza. Ich koncepcja nawiązuje do form występujących w przyrodzie, takich jak struktura DNA czy galaktyki. Pawilon będzie wykonany z drewna, z wykorzystaniem tradycyjnych japońskich technik, co podkreśla połączenie polskiego dziedzictwa z japońską tradycją budowlaną. Będzie to jeden z 40 pawilonów samodzielnych na EXPO. Znajdzie się na sztucznej wyspie w Osace, stworzonej ze zrekultywowanych terenów, co wymusiło określone warunki konstrukcyjne. Pawilon o powierzchnię 1000 metrów kwadratowych ma być wizytówką polskiej kreatywności i innowacyjności.

Mamy tam bardzo dużo niezwykle interesujących instalacji, liczymy generalnie na gości z Azji, oczywiście z Japonii, z Chin - mówi Magdalena Skarżyńska, wiceprezes zarządu Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu.

Sztuczna inteligencja i natura – polskie instalacje

Polska ekspozycja skupi się na technologii i naturze. Jednym z głównych elementów będzie instalacja "Najbardziej Polski Krajobraz", generowana przez sztuczną inteligencję, dostosowująca się do zwiedzających i prezentująca polskie pejzaże. Dzięki tej innowacji New York Times umieścił polski pawilon wśród 25 najciekawszych atrakcji EXPO 2025.

Kolejnym interesującym projektem będzie interaktywna instalacja związana z polskimi ziołami. Zwiedzający będą mogli zaprojektować własne rośliny i zabrać je do domu jako pamiątkę z wystawy.

Chcę przypomnieć, że młodzi Polacy wygrywają olimpiady sztucznej inteligencji, co pokazuje, że mamy ogromny potencjał a w czasach AI liczy się kreatywność człowieka. Cała nasza historia pokazuje, że my jesteśmy narodem bardzo kreatywnym, w przeciwnym razie nie byłoby nas na mapie Te cechy Polaków widać w Europie i świecie są bardzo cenione - mówi Magdalena Skarżyńska.

Japończycy lubią Chopina i polski jazz

Polski pawilon będzie również miejscem spotkań biznesowych i kulturalnych. Zaplanowano m.in. koncerty Chopinowskie odbywające się trzy razy dziennie oraz wydarzenia promujące polski jazz, który cieszy się dużym uznaniem w Japonii.

W ramach EXPO Polska organizuje dwa kluczowe wydarzenia gospodarcze:

  • Forum eksportowe (20 maja 2025) – spotkanie 150 polskich i 150 japońskich przedsiębiorców, które będzie okazją do nawiązania współpracy.

  • Forum inwestycyjne (30 września 2025) – platforma wymiany doświadczeń i budowania relacji pomiędzy inwestorami z Polski i Japonii.

Polska gospodarka w Japonii – nowe możliwości

EXPO 2025 to nie tylko szansa na promocję polskiej kultury, ale także na wzmocnienie pozycji polskiego biznesu na rynku japońskim. Szansę na zaistnienie w Japonii mają np. branża kosmetyczna oraz sektor medyczny, mimo silnej konkurencji z Korei Południowej. Dzięki sieci 56 zagranicznych biur handlowych PAIH polscy przedsiębiorcy mają możliwość skorzystania z fachowego doradztwa i wsparcia w ekspansji na większości zagranicznych rynków. EXPO 2025 jest idealnym momentem na wzmocnienie współpracy gospodarczej i przyciągnięcie nowych inwestycji do Polski.

Polscy przedsiębiorcy odgrywają kluczową rolę w budowaniu siły i potęgi państwa. Ja szanuje polski biznes za to, że mimo wielu utrudniających regulacji wykonuje "kawał znakomitej roboty" i wykazuje się dużą kreatywnością w dostosowywaniu się do zmieniających się warunków - podsumowuje Magdalena Skarżyńska.

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu