Jak tłumaczy spółka w komunikacie w związku z inwestycją Dino będzie zawierać szereg umów z niezależnymi od spółki podmiotami wyspecjalizowanymi w realizacji takiej inwestycji, w tym z podmiotem, który będzie pełnił rolę generalnego wykonawcy.
Inwestycja będzie polegała na kompleksowej budowie i wyposażeniu centrum dystrybucyjnego, w skład którego wejdą m.in.: mroźnia, chłodnia, magazyny z kontrolowaną temperaturą, magazyn suchy oraz pomieszczenia socjalno-biurowe wraz z towarzyszącą infrastrukturą techniczną, drogami wewnętrznymi i miejscami parkingowymi i własnym, ekologicznym źródłem zasilania w energię elektryczną w postaci instalacji fotowoltaicznej o mocy 1MW. Planowana łączna powierzchnia magazynowa centrum dystrybucyjnego wyniesie ok. 45 tys. metrów kwadratowych – czytamy w komunikacie.
Szacowane nakłady inwestycyjne wyniosą około 130 mln zł netto i zostaną sfinansowane ze środków własnych spółki. Celem nowego centrum dystrybucyjnego będzie obsługa dostaw towarów do rosnącej liczby sklepów Dino i wsparcie dalszej ekspansji geograficznej sieci. Spółka oczekuje, że zakończenie inwestycji nastąpi w drugiej połowie 2025 r.
Sieć Dino Polska na koniec września 2024 r. liczyła 2572 sklepy, wobec 2340 marketów rok wcześniej. Powierzchnia sprzedaży sklepów Dino wyniosła 1014,7 tys. mkw. wobec 921,4 tys. mkw. rok temu. W okresie I-III kwartału spółka otworzyła 167 nowych sklepów.
Dino Polska zadebiutowała na GPW w 2017 r. i wchodzi obecnie w skład indeksu WIG20.
Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Strefę Biznesu codziennie. Obserwuj StrefaBiznesu.pl!
