Jose Luis Martinez-Almeida, burmistrz Madrytu, podkreślił, że priorytetem jest "integralność fizyczna i bezpieczeństwo mieszkańców". Trzy firmy, Lime, Dott i Tier Mobility, które łącznie dysponowały flotą 6 tys. pojazdów, będą musiały wycofać swoje hulajnogi z ulic miasta.
Głównymi powodami takiej decyzji są niespełnione warunki bezpieczeństwa, zwłaszcza w odniesieniu do pieszych i osób starszych, brak usług na całym obszarze miasta oraz brak odpowiedniego ubezpieczenia. Burmistrz zwrócił także uwagę na brak technologicznych ulepszeń, które eliminowałyby jazdę po chodnikach lub parkowanie w miejscach niedozwolonych.
Mimo to, prywatne hulajnogi elektryczne nadal będą mogły swobodnie poruszać się po Madrycie. Decyzja ta wpisuje się w trend obserwowany w innych europejskich stolicach, takich jak Paryż, gdzie po ubiegłorocznym referendum z ulic zniknęło około 15 tys. hulajnóg.
Madryt tym samym dołącza do miast, które decydują się na ograniczenia w korzystaniu z elektrycznych hulajnóg na wynajem w trosce o bezpieczeństwo i komfort swoich mieszkańców.
Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Strefę Biznesu codziennie. Obserwuj StrefaBiznesu.pl!
Źródło:
Strefa Biznesu: Polska istotnym graczem w sektorze offshore
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?