Forum Ekonomiczne w Krynicy 2018: Budowanie wizerunku Polski za granicą

AIPZaktualizowano 
Podczas XVIII Forum Ekonomicznego w Krynicy bardzo ważnym tematem była dyskusja poświęcona budowaniu wizerunku Polski za granicą. Wzięli w niej udział przedstawiciele polskich firm: PKN Orlen, Lotos, PLL Lot, Pekao, których działalność na rynkach zagranicznych staje się świetną wizytówką polskiej gospodarki. Gospodarki nowoczesnej i innowacyjnej.

Zachód Europy ma różne spojrzenie na Polskę, ale funkcjonują oczywiste od kilku dekad stereotypy. Dziś w rozwoju polskiej gospodarki, a szczególnie jej ekspansji na rynki zagraniczne, powinniśmy skupić się pokazywaniu tego co mamy najlepsze. Tego co może zachęcić zagraniczny biznes do inwestowania w Polsce.

Forum Ekonomiczne w Krynicy 2018: Budowanie wizerunku Polski za granicą
AIP

Jak robić to skutecznie? - Jesteśmy aktywni za granicą, mamy w tym zakresie duże doświadczenie. Oprócz sieci stacji paliw w Europie, jesteśmy również obecni w Ameryce Północnej, gdzie prowadzimy działalność wydobywczą. Z kolei działalność handlowa Grupy Orlen obejmuje 90 krajów. Chcemy budować pozytywny wizerunek polskiego inwestora za granicą. Od niego w końcu zależy, czy klienci wybiorąprodukty Orlenu – wyjaśniła Patrycja Klarecka, członek zarządu PKN Orlen ds. sprzedaży detalicznej.

Patryk Demski, wiceprezes zarządu Lotos S.A., mówił o promowaniu Polski i marki Lotos poprzez wsparcie naszych sportowców, Roberta Kubicy czy Agnieszki Radwańskiej.

A co jest ważne dla PLL LOT? Dziś połowa pasażerów jego polskiego przewoźnika to obcokrajowcy. - Dlatego czujemy się odpowiedzialni za to, żeby polska marka LOT docierała do możliwie wielu odbiorców, a przede wszystkim pasażerów za granicą - mówił Michał Fijoł, członek zarządu PLL LOT.

Dla banku Pekao S.A promocja Polski i marki za granicą, to powrót do historycznej tożsamości. - Nie wszyscy wiedzą, że Pekao S.A powstał blisko 90 lat temu jako bank, którego celem było wsparcie Polonii na całym świecie. W czasie 10 lat okresu międzywojennego bank rozwinął kilkadziesiąt placówek na całym świecie m.in. w Paryżu, Londynie czy w Stanach Zjednoczonych. W Buenos Aires, najsłynniejszym naszym pracownikiem był Witold Gombrowicz – przypomniał Michał Krupiński, prezes banku Pekao S.A.
– Jako sektor bankowy mamy naprawdę wiele do zaoferowania. Jesteśmy jedną z najbardziej innowacyjnych branż w Europie. W rankingu aplikacji bankowych na świecie wśród 20 najlepszych 3 były z Polski. Banki niemieckie uczą się dziś naszych rozwiązań – dodał Krupiński.
 

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3