Forum Ekonomiczne w Krynicy 2018: Budowanie wizerunku Polski za granicą

AIP
Podczas XVIII Forum Ekonomicznego w Krynicy bardzo ważnym tematem była dyskusja poświęcona budowaniu wizerunku Polski za granicą. Wzięli w niej udział przedstawiciele polskich firm: PKN Orlen, Lotos, PLL Lot, Pekao, których działalność na rynkach zagranicznych staje się świetną wizytówką polskiej gospodarki. Gospodarki nowoczesnej i innowacyjnej.

Zachód Europy ma różne spojrzenie na Polskę, ale funkcjonują oczywiste od kilku dekad stereotypy. Dziś w rozwoju polskiej gospodarki, a szczególnie jej ekspansji na rynki zagraniczne, powinniśmy skupić się pokazywaniu tego co mamy najlepsze. Tego co może zachęcić zagraniczny biznes do inwestowania w Polsce.

Forum Ekonomiczne w Krynicy 2018: Budowanie wizerunku Polski za granicą
AIP

Jak robić to skutecznie? - Jesteśmy aktywni za granicą, mamy w tym zakresie duże doświadczenie. Oprócz sieci stacji paliw w Europie, jesteśmy również obecni w Ameryce Północnej, gdzie prowadzimy działalność wydobywczą. Z kolei działalność handlowa Grupy Orlen obejmuje 90 krajów. Chcemy budować pozytywny wizerunek polskiego inwestora za granicą. Od niego w końcu zależy, czy klienci wybiorąprodukty Orlenu – wyjaśniła Patrycja Klarecka, członek zarządu PKN Orlen ds. sprzedaży detalicznej.

Patryk Demski, wiceprezes zarządu Lotos S.A., mówił o promowaniu Polski i marki Lotos poprzez wsparcie naszych sportowców, Roberta Kubicy czy Agnieszki Radwańskiej.

A co jest ważne dla PLL LOT? Dziś połowa pasażerów jego polskiego przewoźnika to obcokrajowcy. - Dlatego czujemy się odpowiedzialni za to, żeby polska marka LOT docierała do możliwie wielu odbiorców, a przede wszystkim pasażerów za granicą - mówił Michał Fijoł, członek zarządu PLL LOT.

Dla banku Pekao S.A promocja Polski i marki za granicą, to powrót do historycznej tożsamości. - Nie wszyscy wiedzą, że Pekao S.A powstał blisko 90 lat temu jako bank, którego celem było wsparcie Polonii na całym świecie. W czasie 10 lat okresu międzywojennego bank rozwinął kilkadziesiąt placówek na całym świecie m.in. w Paryżu, Londynie czy w Stanach Zjednoczonych. W Buenos Aires, najsłynniejszym naszym pracownikiem był Witold Gombrowicz – przypomniał Michał Krupiński, prezes banku Pekao S.A.
– Jako sektor bankowy mamy naprawdę wiele do zaoferowania. Jesteśmy jedną z najbardziej innowacyjnych branż w Europie. W rankingu aplikacji bankowych na świecie wśród 20 najlepszych 3 były z Polski. Banki niemieckie uczą się dziś naszych rozwiązań – dodał Krupiński.
 

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu