Napój jabłkowo-miętowy BUSKOWIANKA, wytwarzany i dystrybuowany przez „Uzdrowisko Busko-Zdrój” S.A. w Busku-Zdroju, zadebiutował na rynku produktów spożywczych w styczniu 2015 roku. Frument z kurortu sprzedawany jest w zwrotnych i bezzwrotnych butelkach o pojemności 320 mililitrów z kapslem zawierającym zawleczkę. Napój jest sprzedawany nie tylko w sklepach na terenie województwa świętokrzyskiego, ale również w sąsiednich regionach.
- Bazą w recepturze napoju jest oczywiście naturalna woda mineralna „Buskowianka-Zdrój”, którą produkujemy nieprzerwanie od 1960 roku. Ale frumentu nie byłoby bez dwóch kolejnych, równie ważnych komponentów, czyli jabłek oraz mięty. W soczyste jabłka oraz świeżą miętę zaopatrujemy się u lokalnych producentów z Ponidzia. Sekret niepowtarzalnego smaku naszego produktu tkwi właśnie w tym, iż jest on wytwarzany wyłącznie z użyciem naturalnych składników, bez sztucznych barwników, aromatów, konserwantów oraz innych polepszaczy i zamienników – podkreśla Wojciech Legawiec, prezes zarządu „Uzdrowisko Busko-Zdrój” S.A.
Jak podkreślają władze firmy, skomponowany w taki sposób frument z Buska-Zdroju przypadł konsumentom do gustu. - Świadczą o tym wskaźniki sprzedaży, które poszybowały w górę na przestrzeni roku od wprowadzenia napoju na rynek - podkreśla Wojciech Legawiec.
- Od osób, które skosztowały „Buskowianki”, otrzymujemy same pochlebne recenzje. Niektórzy mówią, że na nowo zdefiniowaliśmy tak doskonale znany wszystkim Polakom smak frumentu. To dla nas niezwykle inspirujące i motywujące do ekspansji z tym produktem na ogólnopolskim rynku zdominowanym przez Tymbark. Jestem przekonany, że napój z Buska-Zdroju może stać się silną konkurencją dla tej marki – mówi Wojciech Legawiec, prezes zarządu „Uzdrowisko Busko-Zdrój” S.A.
