
Auchan - trzecim w kolejności ulubionym miejscem zakupów Polaków
Udział Auchan na badanych listach zakupów wzrósł o 0,48 p.p. względem roku 2020, stanowiąc tym samym 9,88% wszystkich list spożywczych. Liczba list zakupów realizowanych w tej sieci wzrosła blisko trzykrotnie. Według badania i raportu koszyka zakupowego wykonanego przez ASM Sales Force Agency, to właśnie Auchan był najtańszą dużą siecią spożywczą w Polsce w 2021 roku.

Źródło: VII edycja „Rankingu popularności sieci handlowych w Polsce”

Dino liderem wśród mniejszych sieci
Kolejny rok z rzędu obserwujemy rozwój małoformatowych sklepów – dynamiczny rozwój sektora mieszkaniowego na obrzeżach miast, a także czasochłonność zakupów w wielkopowierzchniowych galeriach przyczyniają się do znacznego wzrostu liczby sklepów typu convenience i proximity. W 2021 roku królem na polskim rynku sklepów z tej kategorii została sieć Dino z udziałem 3,15% wśród list spożywczych. Kolejne miejsca zajęły: Żabka (2,85%), Stokrotka (1,69%) i Lewiatan (1,59%).

Źródło: VII edycja „Rankingu popularności sieci handlowych w Polsce”