Helpzy czyli społecznościowa platforma ludzi serdecznych

Zbigniew Biskupski AIP
Joanna Urbaniec / Polska Press
Takiej platformy społecznościowej jeszcze nie było nie tylko w Polsce, ale i na świecie. Helpzy.com, unikalny startup chce gromadzić ludzi, którzy pomaganie innym mają wpisane w geny, a wspólna platforma może im to tylko ułatwić i uczynić bardziej skutecznym.

Od połowy wakacji działa nowa platforma social media. To pierwsza na świecie platforma społecznościowo-dobroczynna, która wpisuje się w trend human economy, umożliwia pomaganie organizacjom pożytku publicznego poprzez dzielenie się użytecznymi treściami. Platforma została stworzona przez Konrada Kwiatkowskiego, absolwenta “Startup School by Y Combinator” w Kalifornii, a jej ambasadorem został Szymon Hołownia. Ideą Helpzy jest pomaganie sobie nawzajem oraz dzielenie się doświadczeniami, wiedzą i pomysłami poprzez umieszczanie wartościowych, jakościowych rekomendacji bądź zadawanie pytań.

Startup Grind Global Conference, 2017, Redwood City
Startup Grind Global Conference, 2017, Redwood City mat. prasowe

- Dzielenie się na helpzy.com świetnie wpisuje się w ogólnoświatowy trend Human Economy, skierowany na minimalizowanie dysproporcji w jakości życia ludzi. A my chcemy się dzielić w dwojaki sposób – przeznaczając połowę przychodów helpzy.com na cele dobroczynne i łącząc ludzi, którzy sami chcą się dzielić – tworzoną przez siebie treścią, ogólnie mówiąc. Jestem przekonany, że w naszym życiu przychodzi taki moment, że z różnych osobistych, społecznych, filozoficznych względów chcemy podzielić się ze „światem” tym, co mamy, co wiemy i co myślimy, jakby w podzięce, że życie przynosi nam więcej niż innym - mówi Konrad Kwiatkowski.

Jak to działa? Użytkownicy platformy internetowej Helpzy wspierają się radami bądź odpowiadają na zamieszczone w serwisie pytania. Każda odpowiedź bądź porada może zostać polecona przez użytkownika serwisu, a każde polecenie to jeden Helpzy coin - wirtualna waluta, którą Helpzy zamienia na rzeczywiste pieniądze, wpłacane na wybraną organizację dobroczynną.

Na pytanie, czy w internecie można znaleźć altruistów, odpowiada: - W krajach rozwiniętych to bardzo silny trend, a i w Polsce ludziom nie wystarcza już dziś bogacenie się, ale chcą poczuć sens życia poprzez dawanie czegoś innym. Spójrzmy, jak wielkie zaangażowanie potrafi rozbudzić Szlachetna Paczka czy Orkiestra Świątecznej Pomocy. Znakiem czasu jest angażowanie się w różne akcje charytatywne czy prace wolontariackie. Dzieląc się z innymi, ludzie czują się bardziej wartościowi, potrzebni, lepsi. I tacy są bądź stają się, gdy angażują się w społeczne relacje.
- Oprócz wspomnianego docenienia własnej wartości, chcemy to wspierać m.in. poprzez wynagradzanie autorów użytecznych wypowiedzi, przekazując połowę przychodów z miesięcznego abonamentu dobroczynnego i reklam w trybie dobroczynnym czy innych opłat na wskazane przez nich organizacje dobroczynne. Naszym pierwszym partnerem była fundacja „Rak'n'Roll”, ale teraz dołączyły inne organizacje z różnych obszarów, tj. OTOZ Animals, VIVA!, Unicef Polska, Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę, Fundacja Kasisis, Klub Gaja czy Fundacja Liderek Biznesu. Łącznie współpracujemy z 11 największymi organizacjami dobroczynnymi z Polski - dodaje.

Użytkownik na platformie helpzy

- Na helpzy.com nie ma łączenia się ludzi na zasadzie znajomości, ale działają mechanizmy tworzące automatycznie grupy wokół poruszanych tematów - wyjaśnia twórca platformy. - Najwięcej nowych rzeczy można dowiedzieć się od nieznajomych. Dzięki porządkowaniu według zagadnień Użytkownikowi będzie znacznie łatwiej odszukać wpisy na interesujący go temat pochodzące od nieznajomych. Tą drogą będzie można poznać osoby, które dołączą do mojej dyskusji lub których postami się zainteresuję.

- Do budowania struktury tematów chcemy wykorzystywać osiągnięcia Machine Learning (samouczenia się maszyn) czy szerzej Artificial Intelligence (sztucznej inteligencji), aby platforma sama porządkowała, a zatem i ułatwiała późniejsze odszukiwanie interesujących zagadnień. Wpisy na helpzy.com nie znikną po paru dniach. Tym chcemy się różnić od Facebooka, na którym nie da się wyszukiwać treści w starych postach. W odróżnieniu od grup dyskusyjnych będzie to jednak globalna społeczność. Wprowadzimy też funkcjonalność schowka oferowaną Użytkownikom, aby wyszukane i uznane za przydatne wpisy mogli zachować i później do nich wracać.

Wyjątkowy portal społecznościowy

Helpzy jest absolutną nowością wśród portali społecznościowych. - Chcemy budować społeczność użytkowników, szukających w internecie czegoś wartościowego w zalewie miałkich treści i obecnie mających duży problem z ich znalezieniem - podkreśla Konrad Kwiatkowski. - Relacje oparte na publikowaniu życzeń i zdjęć z wakacji tworzą gęstą zasłonę utrudniającą dotarcie do pożytecznych informacji. Ponadto budują one zafałszowaną rzeczywistość, w której ci, co piszą są młodzi, zdrowi, piękni, bogaci i nieustanie na urlopie, a reszta tylko czyta, ogląda i podziwia. Chciałbym, aby na helpzy.com relacje były budowane inaczej – na serdeczności dającej coś pożytecznego, wartościowego w różnym wymiarze, pozostałym uczestnikom platformy. Istotą mojego pomysłu jest połączenie na platformie takich mechanizmów, które uczynią samych Użytkowników promotorami przydatnych wpisów i ich autorów. A wszystko to oparte musi być na potrzebie dawania od siebie innym tego, co najlepsze.

- Dlatego drugim hasłem promującym helpzy.com jest „Useful goes heartful” (czyli "Od użyteczności do serdeczności"). I tym chcemy się wyróżniać. Bo – choćby to zabrzmiało banalnie – im więcej w nas tej życzliwości i serdeczności dla innych, tym lepszy, bardziej sprawiedliwy staje się, może stać się nasz świat i my możemy w nim lepiej funkcjonować i żyć - zaznacza Konrad Kwiatkowski.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu