Rok upłynął też pod znakiem dużych kontraktów Ideal Group na dostawę dystrybutorów filtrujących wodę zdatną do picia, realizowanych za pośrednictwem marki Ideal Water. W ramach umowy z radomskimi Wodociągami białostocka firma wyposażyła w automaty z wodą kilkadziesiąt radomskich szkół. Intensywnie rozwijała też współpracę z placówkami medycznym: z przychodniami, szpitalami i aptekami, m.in. w Lublinie, Warszawie i okolicy.
Ich zwieńczeniem był kontrakt na dostawę dystrybutorów z wodą pitną dla Szpitala Bielańskiego - była to pierwsza w Polsce tak duża instalacja automatów z wodą w branży medycznej.
Do ważniejszych wydarzeń należy też premiera najnowszej marki Ideal Group - Ideal Cafe Avantgarde, dedykowanej m.in. dla stacji paliw. Okazją do jej prezentacji były warszawskie XXIII Międzynarodowe Targi Stacja Paliw.
W minionym roku Ideal Group pracowała nad koncepcją i uruchomieniem nowej usługi, której założeniem jest bardzo szerokie zastosowanie.
- Przeprowadziliśmy badania, zidentyfikowaliśmy potrzeby rynku i w pierwszych miesiącach tego roku wprowadzimy nową, wręcz rewolucyjną technologię, która pomoże nam znacznie zwiększyć swój udział w rynku vendingu, nadal działając w sferze innowacyjnych rozwiązań - zapowiada Andrzej Nartowicz. - Szczegóły przedstawimy po pierwszych testach tego rozwiązania, przewidzianych na luty.
Aktywne działania operacyjne przełożyły się na rekordowe wyniki finansowe - w minionym roku przychody Ideal Group przekroczyły 50 mln zł. Jednocześnie znaczną część środków firma inwestowała w badania i rozwój innowacyjnych projektów, nie korzystając przy tym z dofinansowania zewnętrznego.
W związku z nowymi kontraktami firma zwiększała też zatrudnienie w Białymstoku, a także w swoich oddziałach - m.in. w Warszawie, Poznaniu i na Śląsku.
Ideal Group
działa od 2003 r. i jest jednym z największych operatorów na polskim rynku vendingowym oraz właścicielem kilku marek handlowych. Jako Ideal Cafe za pośrednictwem swoich automatów serwuje kawę, wodę – jako Ideal Water czy zupy, jako Zupper. Motorem napędowym firmy jest innowacyjna technologia płatnicza Pay2Vend - autorskie rozwiązanie dedykowane branży vendingowej. Dzięki niej użytkownicy automatów mogą dokonywać zakupów z wykorzystaniem prepaidowych kart i breloków do płatności zbliżeniowych oraz telefonów komórkowych. Powiązane są one z własnym systemem płatności (porównywalnym jedynie z rozwiązaniami dostępnymi w bankowości). Dzięki platformie internetowej konsument ma pełną kontrolę nad zakupami, może je planować i zasilać konto, z którego pobierane są opłaty.
