Jak zwiększyć sprzedaż i pozyskać nowych klientów? Bezpłatne terminale płatnicze dla małych przedsiębiorców

Materiał informacyjny Fundacji Polska Bezgotówkowa
Niemal połowa ankietowanych właścicieli mikrofirm (49%) przyznała, że w ciągu ostatniego roku liczba ich klientów zmalała [1]. W trudnych czasach, oferowanie wysokiej jakości usług to podstawowy, ale nie jedyny czynnik decydujący o ich przewadze konkurencyjnej. Coraz bardziej liczą się dodatkowe udogodnienia dla klientów jak: szybkość, wygoda, wybór – np. w zakresie metod płatności. Z myślą o właścicielach małych firm powstał Program Fundacji Polska Bezgotówkowa, który oferuje przedsiębiorcom możliwość wypróbowania terminala płatniczego lub terminala w telefonie przez 12 miesięcy, bez dodatkowych opłat.

W jaki sposób podnieść konkurencyjność usług?

W odpowiedzi na spadek liczby klientów, przedsiębiorcy najczęściej decydują się na rozszerzenie swojej działalności (39%), wprowadzanie obniżek cen i/lub promocji (32%), a 4 na 10 planuje rozwój biznesu – pokazują wyniki badania przeprowadzonego dla Fundacji Polska Bezgotówkowa.

Program Polska Bezgotówkowa ma na celu wesprzeć małe, średnie i mikrofirmy w procesie rozwoju poprzez umożliwienie im przyjmowania rozwiązań bezgotówkowych. W ramach Programu, przedsiębiorcy mogą bezpłatnie otrzymać terminal płatniczy lub skorzystać z terminala w telefonie. Przez 12 miesięcy będą zwolnieni z kosztów obsługi transakcji do kwoty 100 tys. zł obrotu na terminalu.

Zalety płatności bezgotówkowych

W Polsce już blisko 2/3 płatności realizowanych jest bezgotówkowo, a wartość transakcji cyfrowych przewyższa te realizowane gotówką. Oferowanie różnych metod płatności to wyjście naprzeciw potrzebom i oczekiwaniom klientów – zwiększenie ich komfortu płatności oraz większe bezpieczeństwo transakcji.

- Pięć lat temu zdecydowałam się zainstalować w mojej cukierni terminal. Decyzję pomogli podjąć mi klienci, którzy w ciągu jednego miesiąca nawet 20 razy zapytali o możliwość płatności kartą. Niektórzy z nich rezygnowali z zakupów, gdy otrzymali odpowiedź przeczącą. Trafiłam na Program Fundacji Polska Bezgotówkowa i otrzymałam preferencyjne warunki wdrożenia płatności bezgotówkowych. Rachunek zysków i strat był prosty – to się po prostu opłacało. Instalacja terminala odbyła się w niecały miesiąc. Od tamtej pory, w naszej pracowni płatności bezgotówkowe odbywają się najczęściej za pomocą terminala, a zaliczki są przyjmowane również w formie przelewów – dzięki temu klienci nie muszą odwiedzać naszej pracowni dwukrotnie. Zamawiają tort przez telefon lub e-mailowo, wysyłają zaliczkę przelewem i przyjeżdżają do punktu tylko raz – odebrać gotowe zamówienie. Nie ukrywam, że jest to bardzo wygodna opcja, ponieważ pozwala skrócić czas obsługi i zapewnia większą wygodę. W naszej pracowni więcej niż połowa zamówień opłacana jest bezgotówkowo – mówi Karolina Kuzioła-Sierosławska, właścicielka Cukierni „Słodko” z Białegostoku.

Jak zwiększyć sprzedaż i pozyskać nowych klientów? Bezpłatne terminale płatnicze dla małych przedsiębiorców

- Przedsiębiorcy doceniają wygodę oraz łatwość obsługi płatności cyfrowych. Chętnie korzystają przykładowo z terminala płatniczego w telefonie, czyli aplikacji płatniczej, która umożliwia przyjmowanie płatności zbliżeniowych za pomocą smartfona lub tabletu, na którym zostanie zainstalowana – to oznacza, że właściciel firmy nie musi nawet posiadać dodatkowego urządzenia, a może przyjmować płatności bezgotówkowe. Korzystanie z aplikacji terminala w telefonie jest w pełni bezpieczne i nie wiąże się z żadnymi ograniczeniami dla klienta – może on zapłacić za usługi lub zakupy dowolnym instrumentem, np. kartą, zegarkiem czy telefonem – mówi Zbigniew Wiśniewski, wiceprezes zarządu Fundacji Polska Bezgotówkowa.

Z Programu Fundacji Polska Bezgotówkowa skorzystało już ponad 450 tys. podmiotów, u których zainstalowano ponad 600 tys. terminali płatniczych.

Chcesz wziąć udział w Programie i otrzymać bezpłatny terminal lub skorzystać z terminala w telefonie? Zgłoś się:https://polskabezgotowkowa.pl/dla-firm/oferta/

[1] Badanie przeprowadzone przez Wavemaker Global dla Fundacji Polska Bezgotówkowa w sierpniu 2023 r. na próbie 600 przedsiębiorców zatrudniających od 1 do 9 pracowników. W badaniu wykorzystano metodę CAWI (online).

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu