Jakie auta kupowali polscy kierowcy w pierwszej połowie 2024?

Paweł Piątek
Choć rynek motoryzacyjny odbudował już swoją pozycję po pandemii, to zmieniły się niektóre trendy zakupowe wśród polskich kierowców. Eksperci z serwisu Autoplac.pl przygotowali raport podsumowujący trendy zakupowe i sprzedażowe w okresie pierwszych sześciu miesięcy tego roku. Wnioski są zaskakujące!
Choć rynek motoryzacyjny odbudował już swoją pozycję po pandemii, to zmieniły się niektóre trendy zakupowe wśród polskich kierowców. Eksperci z serwisu Autoplac.pl przygotowali raport podsumowujący trendy zakupowe i sprzedażowe w okresie pierwszych sześciu miesięcy tego roku. Wnioski są zaskakujące! Newspress
Choć rynek motoryzacyjny odbudował już swoją pozycję po pandemii, to zmieniły się niektóre trendy zakupowe wśród polskich kierowców. Eksperci z serwisu Autoplac.pl przygotowali raport podsumowujący trendy zakupowe i sprzedażowe w okresie pierwszych sześciu miesięcy tego roku. Wnioski są zaskakujące!

Spis treści

SUV-y rządzą na rynku samochodowym

Choć rynek motoryzacyjny odbudował już swoją pozycję po pandemii, to zmieniły się niektóre trendy zakupowe wśród polskich kierowców. Eksperci z serwisu
Choć rynek motoryzacyjny odbudował już swoją pozycję po pandemii, to zmieniły się niektóre trendy zakupowe wśród polskich kierowców. Eksperci z serwisu Autoplac.pl przygotowali raport podsumowujący trendy zakupowe i sprzedażowe w okresie pierwszych sześciu miesięcy tego roku. Wnioski są zaskakujące! Autoplac.pl

Miłość Polaków do SUV-ów wciąż trwa. W pierwszym półroczu 2024 roku ten typ nadwozia zdominował wyszukiwarkę Autoplac.pl – portalu z ogłoszeniami motoryzacyjnymi, który należy do Yanosik, stając się najczęściej poszukiwanym samochodem.
Kombi zajęło drugie miejsce, a na trzecim i czwartym uplasowały się hatchbacki i sedany, które dominują na miejskich drogach. Minivany zamykają pierwszą piątkę najpopularniejszych nadwozi.

- Zainteresowanie zakupem SUV-a na rynku wtórnym to trend, który utrzymuje się wśród polskich kierowców już od jakiegoś czasu i wiele wskazuje na to, że wciąż będzie trwał. Praktyczność tego nadwozia podbija serca Polaków, tak jak niegdyś kombi, które z resztą w naszym podsumowaniu wciąż zajmuje wysoką pozycję, będąc jednym z najbardziej pożądanych na rynku aut używanych – komentuje Julia Langa, Autoplac.pl

Które marki samochodów Polacy kochają najbardziej?

W pierwszym półroczu tego roku, Polacy najczęściej wyszukiwali w serwisie Autoplac.pl samochody takich marek, jak Ford, Volkswagen i Audi. Tuż za nimi znalazły się Toyota, Opel, Mercedes-Benz, Hyundai, Renault, Kia oraz BMW.

- Jeszcze w 2021 roku najbardziej poszukiwanymi markami samochodów na rynku wtórnym, były Toyota, Audi i Volkswagen. Obecnie, pierwsze miejsce przejął Ford, tym samym detronizując japońskiego producenta, który spadł na 4 miejsce wśród najchętniej wyszukiwanych aut przez polskich kierowców w naszym portalu. Co jest dość ciekawym zjawiskiem, ponieważ to dzięki modelom obu tych marek - RAV4 i Kuga Polacy pokochali SUV-y – informuje Julia Langa, Autoplac.pl

Z kolei, najchętniej poszukiwanymi modelami były: Audi A4, Opel Astra, Skoda Octavia, Nissan Qashqai oraz Audi A6.

Hybrydy na wznoszącej fali, ale LPG wciąż na topie

Polacy od lat uwielbiają samochody z instalacją LPG, co potwierdzają dane z pierwszego półrocza 2024 roku z serwisu Autoplac.pl. Co ciekawe, coraz większym zainteresowaniem cieszą się hybrydy, które zajęły drugie miejsce w rankingu rodzajów paliwa. Benzyna uplasowała się na trzecim miejscu, a diesel na czwartym.

- Wzrost sprzedaży samochodów elektrycznych na rynku wtórnym w Polsce, w porównaniu do Europy, postępuje bardzo powoli. Wciąż niewiele osób interesuje się zakupem używanego pojazdu zeroemisyjnego, co jest spowodowane wysoką ceną aut i wieloma barierami zakupowymi, jak choćby utrzymujące się obawy o wytrzymałość akumulatorów w używanych elektrykach. Mimo wszystko, już można zauważyć zjawisko rosnącej świadomości ekologicznej, choćby za sprawą zwiększonego zainteresowania zakupem używanych hybryd na rynku wtórnym. Wiele jeszcze może się zmienić z biegiem lat - komentuje Julia Langa, Autoplac.pl

Zwłaszcza, że ceny pojazdów elektrycznych na rynku wtórnym będą topnieć, a ich oferta będzie się powiększać o coraz nowsze modele z bardziej wytrzymałymi akumulatorami i dłuższym zasięgiem. A to może stanowić przekonujący argument do zakupu.

Roczniki samochodów - jakie auta królowały w wyszukiwaniach?

Polacy, w pierwszym półroczu 2024 roku, najczęściej poszukiwali samochodów z rocznika 2015 lub nowszych. Modele z lat 2018, 2017, 2010 i 2014 również cieszyły się dużym zainteresowaniem. W kontekście górnego progu rocznikowego, najwięcej wyszukiwań dotyczyło aut do 2020, 2022, a nawet 2024 roku.

Ogłoszenia sprzedaży – jakie oferty dominowały w pierwszej połowie 2024 roku?

W Autoplac.pl najwięcej ofert dotyczyło samochodów osobowych używanych. Pojazdy dostawcze i motocykle zajęły odpowiednio drugie i trzecie miejsce.

Najczęściej dodawane ogłoszenia mieściły się w przedziałach cenowych od 50 do 70 tysięcy złotych oraz od 70 do 100 tysięcy złotych. SUV-y, kombi, hatchbacki i sedany były najczęściej wystawianymi nadwoziami na sprzedaż.

Najczęściej wystawianymi modelami na sprzedaż były to Opel Astra, Ford Focus, Volkswagen Golf, Toyota Corolla, Volkswagen Passat, Skoda Octavia, Audi A4, BMW Seria 3, Peugeot 308 oraz Volvo XC60. Najpopularniejsze roczniki to 2019, 2020 oraz 2018.
W pierwszym półroczu 2024 roku najwięcej ofert sprzedaży dotyczyło samochodów zasilanych benzyną, olejem napędowym oraz hybrydami.

- Diesel wciąż ma stabilną sytuację na rynku europejskim. Jak informują dane z serwisu Indicata, po zaliczeniu delikatnych spadków w latach 2022-2023, aktualny procent sprzedaży pojazdów, zasilanych olejem napędowym, utrzymuje się na poziomie 35%. Nasze dane wskazują na to, że ofert sprzedaży samochodów z silnikiem diesla nie brakuje, jednakże polscy klienci rozglądają się za nimi coraz rzadziej - informuje Julia Langa, Autoplac.pl

Podsumowując pierwsze pół roku, SUV-y i samochody z instalacją LPG wciąż cieszą się ogromną popularnością wśród Polaków.

Zwiększone zainteresowanie hybrydami wskazuje na rosnącą świadomość ekologiczną kierowców, chociaż pojazdy zeroemisyjne nadal pozostają rzadkością na rynku wtórnym.

Sytuacja może się jeszcze zmienić, choć polscy kierowcy nadal podchodzą nieufnie do zakupu używanych samochodów elektrycznych.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu