
Czas na odbiór dokumentów
Pracownik będzie mógł odebrać dokumentację pracowniczą do końca miesiąca kalendarzowego, który wypada po ustaniu obowiązku przechowywania dokumentacji. Jeżeli dokumenty nie zostaną odebrane w przewidzianym ustawowo terminie, pracodawca będzie musiał poinformować pracownika o obowiązku zniszczeniu dokumentacji.


Zasada kontynuowania dokumentacji pracowniczej
Jeżeli stosunek pracy z jednym pracodawcą został nawiązany ponownie, okres przechowywania dokumentacji pracowniczej nie będzie liczył się on nowa. Nastąpi jego kontynuacja, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym stosunek pracy wygasł lub został rozwiązany.

Dokumentacja związana ze stosunkiem pracy zawartym przed 1 stycznia 2019 r. lub z aktami osobowymi byłego pracownika, który został zatrudniony przed 1 stycznia 2019 r., będzie przechowywana na obowiązujących wcześniej zasadach. Pracodawcy, którzy dokonali zatrudnienia między 1 stycznia 1999 r. a 31 grudnia 2018 r., będą mogli skrócić okres przechowywania dokumentacji do 10 lat, jeżeli złożą do ZUS tzw. raport informacyjny.