https://strefabiznesu.pl
reklama

Te polskie produkty podbijają świat. Branża rozwija się w zawrotnym tempie

Barbara Wesoła
Opracowanie:
Mało kto wie, że jedna z najpopularniejszych polskich gier planszowych ma swoje korzenie w okupowanej Warszawie. „Superfarmer”, dziś wizytówka marki Granna, powstał jako „Hodowla zwierzątek” w 1943 roku, a do współczesnych dzieci trafił ponownie dopiero w latach 90.
Mało kto wie, że jedna z najpopularniejszych polskich gier planszowych ma swoje korzenie w okupowanej Warszawie. „Superfarmer”, dziś wizytówka marki Granna, powstał jako „Hodowla zwierzątek” w 1943 roku, a do współczesnych dzieci trafił ponownie dopiero w latach 90. Red. Polska Press
Planszówki, klocki, zestawy slime czy drewniane zabawki – polscy producenci potrafią łączyć tradycję z nowoczesnością i skutecznie rywalizować z globalnymi gigantami. Ich produkty trafiają na półki sklepów od Wisły po Bangkok, a kreatywne pomysły, jakość i dbałość o rozwój dziecka sprawiają, że polskie zabawki coraz częściej wybierają klienci na całym świecie.

Spis treści

Nie tylko LEGO i Barbie. Polskie marki mają się czym pochwalić

Choć na sklepowych półkach królują znane międzynarodowe marki, rodzimi producenci również mają silną pozycję na rynku. Trefl, Cobi czy Tuban to tylko kilka przykładów firm, które od lat rozwijają zabawkowy biznes – i robią to z sukcesem. Niektóre specjalizują się w edukacyjnych grach, inne w kreatywnych zabawkach sensorycznych czy klockach konstrukcyjnych.

Przykłady? Trefl już lata temu zasłynął serią „5 Sekund” i kolorowymi puzzlami z licencjami Disneya, a Granna przez dekady rozwija linię edukacyjnych planszówek dla dzieci. Cobi produkuje klocki militarno-historyczne, które trafiają m.in. na rynek niemiecki, francuski i amerykański, a Tuban – znany m.in. z produkcji płynu do baniek mydlanych – trzykrotnie pobił rekord Guinnessa.

Od Wisły po Bangkok. Rodzime marki rosną i eksportują

Wiele firm, jak Pilch czy Wader, produkuje w Polsce i stawia na jakość oraz lokalność – np. drewniane zabawki edukacyjne. Inni, jak Cobi, inwestują w eksport i rozwój licencji, tworząc zestawy, które trafiają też do dorosłych kolekcjonerów. Rośnie też udział marek kreatywnych – Tuban sprzedaje swoje produkty do ponad 28 krajów.

Branża rozwija się dynamicznie, a rodzimi producenci udowadniają, że można tworzyć nowoczesne, innowacyjne produkty z dbałością o detale. Ich siłą jest często łączenie edukacji z zabawą oraz dbałość o rozwój dziecka – coś, co coraz bardziej doceniają także klienci spoza Polski.

Biznes

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera

Wybrane dla Ciebie

Zastrzyk gotówki na kolejne lata. Poczta Polska otrzyma wyższe kwoty

Zastrzyk gotówki na kolejne lata. Poczta Polska otrzyma wyższe kwoty

Szykują się zwolnienia grupowe. Obejmą ponad tysiąc pracowników

Szykują się zwolnienia grupowe. Obejmą ponad tysiąc pracowników

Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu