
Wierzyliśmy, że dzięki temu polskie produkty mogą podbić świat w identyczny sposób, jak to w II połowie XX wieku robiły produkty japońskie. Te plany i marzenia w ostatnich trzech dekadach zaczęły się ziszczać, do czego przyczyniła się nie tylko sztuka umiejętnego podpatrywania dobrych wzorców, ale i bliska współpraca polsko-japońska w wielu kluczowych obszarach. A jaki jest dzisiaj stan tej współpracy? Jakie korzyści przynosi ona przedsiębiorcom polskim i japońskim? Które japońskie firmy są nad Wisłą obecne, jak dużo i w co u nas inwestują? Jakie są ich plany? Co stoi na przeszkodzie jeszcze lepszej współpracy? Czy pandemia, która przyspieszyła zmiany w globalnym łańcuchu dostaw i skłoniła wiele korporacji do myślenia o wyprowadzce z Chin, sprawi, że współpraca Polski z Japonią stanie się jeszcze bardziej interesująca? Jaki wpływ na to mają i będą miały regulacje unijne?
Trafnych i ciekawych odpowiedzi na te i inne gorące pytania oczekujemy od znakomitych uczestników debaty zatytułowanej „MIRAI czyli przyszłość. Rozwój współpracy gospodarczej Polski i Japonii – bilans, możliwości, korzyści, bariery”.
Debata odbędzie się w środę 24 lutego o godzinie 11.00 – 12.00 w wirtualnym studiu Strefy Biznesu Polska Press Grupy. Udział wezmą m.in.: AGATA KWIEK, Corporate Affairs & Communications Manager w JTI (Japan Tobacco International) Polska, jednego z największych inwestorów w woj. łódzkim, KATARZYNA NOWAK, zastępca dyrektora ds. merytorycznych w Muzeum Manggha, jednego z najbardziej niezwykłych muzeów w Polsce, STEFAN ŻYCZKOWSKI, prezes krakowskiej firmy ASTOR, która od wielu lat robotyzuje i automatyzuje polski przemysł, a ostatnio stała się hubem Kawasaki Robotics na kilkanaście krajów Europy oraz TADEUSZ WOSZCZYŃSKI z Hitachi Europe Ltd., Country Manager technologicznego giganta na Polskę, Austrię, Czechy, Słowację i państwa bałtyckie. Debatę poprowadzi Zbigniew Bartuś, publicysta ekonomiczny Polska Press Grupy.
