W ramach umów spółka zrealizuje do 30 czerwca 2026 roku na rzecz wyżej wskazanych spółek z Grupy ArcelorMittal przewozy towarów z różnych segmentów towarowych na szacowaną łączną wartość 270 mln zł netto (332 mln zł brutto) – czytamy w komunikacie.
Pod koniec listopada rada nadzorcza PKP Cargo zgodziła się na podpisanie umowy w sprawie korzystania z infrastruktury kolejowej, której zarządcą są PKP Polskie Linie Kolejowe (PKP PLK). Umowa obowiązywać będzie od 15 grudnia 2024 r. do 13 grudnia 2025 r. Jak podało PKP Cargo, szacowana wartość zobowiązań wobec PKP PLK wynikających z umowy wynosi łącznie 387,5 mln zł netto, tj. 476,6 mln zł brutto.
W połowie września tego roku prezes Urzędu Transportu Kolejowego (UTK) odmówił zgody na rozwiązanie umowy pomiędzy PKP PLK a PKP Cargo w restrukturyzacji o wykorzystanie zdolności przepustowej. Rozwiązanie umowy oznaczałoby, że składy PKP Cargo straciłyby możliwość ruchu na niemal całej polskiej sieci kolejowej.
W I-III kw. 2024 r. spółka miała 795,7 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 101,9 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 3 371,6 mln zł w porównaniu z 4 168,2 mln zł rok wcześniej.
W ujęciu jednostkowym strata netto w I-III kw. 2024 r. wyniosła 738,7 mln zł wobec 85,6 mln zł zysku rok wcześniej.
PKP Cargo zadebiutowało w 2013 r. na warszawskiej giełdzie. Spółka działa w segmentach: przewozów towarów, intermodalnym, spedycji oraz napraw taboru, posiada własne zaplecze modernizacyjne i własne terminale przeładunkowe. Spółka jest przewoźnikiem nr 1 w Polsce oraz drugim przewoźnikiem w Unii Europejskiej. Główny akcjonariuszem spółki jest Skarb Państwa posiadający 33,01 proc. akcji.
