
Statek Lipsk n/Biebrzą
MS "Lipsk n/Biebrzą" powstał w Stoczni Gdańskiej im. Lenina. Jest to masowiec uniwersalny o nośności 3000 DWT przeznaczony do przewozu węgla, zboża, rudy, fosforytów, a także drewna lub tarcicy spakietowanej.
Lipsk n/Biebrzą posiada silnik o mocy 2500 KM, który pozwala rozwijać szybkość 13 węzłów.
Ma długość 84 m, szerokość 13 m, 17 jednoosobowych kabin dla załogi, ponadto bardzo funkcjonalnie rozwiązane, jak na ten typ statków, zaplecze socjalne: mesy, świetlicę.
Czytaj więcej: 100 rejsów M/S Lipsk n/Biebrzą [FOTO]
Statek "Lipsk nad Biebrzą"
W PŻM w latach 1978 - 1994
Rok budowy - 1978
Miejsce budowy - Stocznia Gdańska im. Lenina, Gdańsk
Pojemność - 2980 DWT

Statek Ziemia Suwalska
Statek "Ziemia Suwalska" to kolejny masowiec. Został zbudowany w stoczni Astilleros Alianza (Buenos Aires, Argentyna) w 1984 roku.
W Polskiej Żegludze Morskiej w latach 1984 - 2012. Ostatnio pływał pod banderą Liberii
Pojemność: 26 700 DWT
Wymiary (dł/szer/gł): 180.20 x 23.10 x 9.70

Statek Kurpie
Statek "Kurpie" został zbudowany w 2009 roku w chińskiej stoczni Xingang Shipyrad w Tianjin. Masowiec pływa pod banderą Bahamów.
Pojemność - 38 056 DWT

Statek Biełostok jeszcze jako Ciudad de Ibiza
Statek Biełostok zbudowany został w 1933 roku na zlecenie hiszpańskiego armatora Compana Transmediterranea w stoczni Union Naval de Levante w Walencji.
Zwodowana w marcu tego roku jednostka, jeszcze jako "Ciudad de Ibiza" (na zdjęciu) miała 75 m długości, 11,1 szerokości, 4,7 zanurzenia. Napęd w postaci dwóch wysokoprężnych silników Kruppa o mocy 1500 KM każdy zapewniał jej całkiem sporą prędkość 15 węzłów.
Jako że Biełostok był statkiem pasażerskim, charakteryzował się niewielką nośnością (zaledwie 536 ton), za to sporą przestrzenią w kabinach: mieściły one 230 osób.
Czytaj więcej na ten temat: Statek Biełostok. Kiedy zatonął, pociągnął ze sobą na dno 390 osób