9 z 20
MS "Lipsk n/Biebrzą" powstał w Stoczni Gdańskiej im. Lenina....
fot. Polska Żegluga Morska

Statek Lipsk n/Biebrzą

MS "Lipsk n/Biebrzą" powstał w Stoczni Gdańskiej im. Lenina. Jest to masowiec uniwersalny o nośności 3000 DWT przeznaczony do przewozu węgla, zboża, rudy, fosforytów, a także drewna lub tarcicy spakietowanej.

Lipsk n/Biebrzą posiada silnik o mocy 2500 KM, który pozwala rozwijać szybkość 13 węzłów.

Ma długość 84 m, szerokość 13 m, 17 jednoosobowych kabin dla załogi, ponadto bardzo funkcjonalnie rozwiązane, jak na ten typ statków, zaplecze socjalne: mesy, świetlicę.

Czytaj więcej: 100 rejsów M/S Lipsk n/Biebrzą [FOTO]

Statek "Lipsk nad Biebrzą"
W PŻM w latach 1978 - 1994
Rok budowy - 1978
Miejsce budowy - Stocznia Gdańska im. Lenina, Gdańsk
Pojemność - 2980 DWT

10 z 20
Statek "Ziemia Suwalska" to kolejny masowiec. Został...
fot. Polska Żegluga Morska

Statek Ziemia Suwalska

Statek "Ziemia Suwalska" to kolejny masowiec. Został zbudowany w stoczni Astilleros Alianza (Buenos Aires, Argentyna) w 1984 roku.

W Polskiej Żegludze Morskiej w latach 1984 - 2012. Ostatnio pływał pod banderą Liberii

Pojemność: 26 700 DWT

Wymiary (dł/szer/gł): 180.20 x 23.10 x 9.70

11 z 20
Statek "Kurpie" został zbudowany w 2009 roku w chińskiej...
fot. Polska Żegluga Morska

Statek Kurpie

Statek "Kurpie" został zbudowany w 2009 roku w chińskiej stoczni Xingang Shipyrad w Tianjin. Masowiec pływa pod banderą Bahamów.

Pojemność - 38 056 DWT

12 z 20
Statek Biełostok zbudowany został w 1933 roku na zlecenie...
fot. flot.sevastopol.info

Statek Biełostok jeszcze jako Ciudad de Ibiza

Statek Biełostok zbudowany został w 1933 roku na zlecenie hiszpańskiego armatora Compana Transmediterranea w stoczni Union Naval de Levante w Walencji.

Zwodowana w marcu tego roku jednostka, jeszcze jako "Ciudad de Ibiza" (na zdjęciu) miała 75 m długości, 11,1 szerokości, 4,7 zanurzenia. Napęd w postaci dwóch wysokoprężnych silników Kruppa o mocy 1500 KM każdy zapewniał jej całkiem sporą prędkość 15 węzłów.

Jako że Biełostok był statkiem pasażerskim, charakteryzował się niewielką nośnością (zaledwie 536 ton), za to sporą przestrzenią w kabinach: mieściły one 230 osób.

Czytaj więcej na ten temat: Statek Biełostok. Kiedy zatonął, pociągnął ze sobą na dno 390 osób

Pozostało jeszcze 7 zdjęć.
Przewijaj aby przejść do kolejnej strony galerii.

Polecamy

Polska przed wielką szansą. Takiej inwestycji jeszcze nie było

Polska przed wielką szansą. Takiej inwestycji jeszcze nie było

Tusk na EFNI: Czas na repolonizację polskiej gospodarki

Tusk na EFNI: Czas na repolonizację polskiej gospodarki

"Konieczne są inwestycje i kształcenie nowych kadr". Zakończył się Local Trends

NASZ PATRONAT
"Konieczne są inwestycje i kształcenie nowych kadr". Zakończył się Local Trends

Zobacz również

Polska przed wielką szansą. Takiej inwestycji jeszcze nie było

Polska przed wielką szansą. Takiej inwestycji jeszcze nie było

"Konieczne są inwestycje i kształcenie nowych kadr". Zakończył się Local Trends

NASZ PATRONAT
"Konieczne są inwestycje i kształcenie nowych kadr". Zakończył się Local Trends