
Wagony, w zależności od technologii, też mogą być różne. My proponujemy napęd liniowy, który uważamy za najbardziej efektywny do zastosowania w tej sytuacji. Będzie on nieco zmieniał wygląd torowiska, pojawi się dodatkowy element pośrodku. Sam tabor też będzie wyglądał inaczej - zaznacza Kacper Koniarski, dyrektor ds. zarządzania produktem w Nevomo.

Pasażerowie zainteresowani są głównie tym, aby przejazd był wygodny i szybki. Z tego powodu przewoźnicy proponują zwiększenie jakości usług.

Obecnie PKP Intercity prowadzi są dwa duże postępowania na zakup 300 nowych wagonów z opcją na dokupienie kolejnych 150 oraz na zakup 38 siedmiowagonowych piętrowych składów typu push-pull z 45 lokomotywami wielosystemowymi.

W efekcie inwestycji w 2030 roku PKP Intercity ma dysponować 429 lokomotywami różnego rodzaju. Pociągi mają być nowoczesne, komfortowe i poruszać się nawet z prędkością 250 km/h. W wagonach oczywistym standardem mają być gniazdka, ładowarki indukcyjne, system informacji pasażerskiej, bezprzewodowe Wi-Fi, klimatyzacja, komfortowe oświetlenie i wygodne fotele.