
– Rok 2022 nazwaliśmy rokiem ekspertów. Analizując działania naszych klientów, bardzo mocno widzimy, jak nasza branża się profesjonalizuje. Coraz więcej ekspertów docenia spotkania online i webinary oraz dostrzega w nich możliwość rozwoju swojej marki oraz firmy.
Jeszcze do niedawna wydarzenia online były kojarzone głównie z edukacją, która w czasach pandemicznych była zmuszona przenieść się do świata wirtualnego. Dziś z ClickMeeting najczęściej korzystają szkoleniowcy, trenerzy i osoby zajmujące się consultingiem, ale coraz częściej spotykamy wśród naszych użytkowników również przedstawicieli branży medycznej, prawnej i finansowej – komentuje Dominika Paciorkowska z ClickMeeting.

Koronawirus przeformatował sposób pracy w wielu firmach, a także sposoby prowadzenia spotkań oraz szkoleń. Zwłaszcza te ostatnie z konieczności musiały się przenieść w wirtualny świat. Tu z pomocą pospieszyły programy światowych firm, ale w tym gronie znalazł się też polski ClickMeeting. I mimo że konferencje znowu mogą odbywać się na starych zasadach, sprzed pandemii, to webowe spotkania cieszą się niesłabnącym powodzeniem.
W 2022 roku użytkownicy ClickMeeting spędzili w wirtualnych pokojach łącznie 1 086 426 dni, czyli 2976 lat. Gdyby umiejscowić to w historii, to zaczynałby się w roku 776 r. p.n.e. - jeszcze przed pierwszą antyczną olimpiadą, powstaniem Rzymu (753), czy ukończeniem budowy słynnego Koloseum (80 r. n.e.)

Jak podsumowują w ClickMeeting statystyczny użytkownik polskiej platformy do wideokonferencji w 2022 roku zorganizował 82 wydarzenia online.
- Przeciętne spotkanie trwało 109 minut i brało w nim udział 12 osób. Sesje trwały zazwyczaj po 74 minuty, a co ważne goście uczestniczyli przez 68 proc. czasu ich trwania - komentują twórcy. - Co 3 wydarzenie online prowadzone jest przez szkoleniowców, trenerów i consultingowców
