Remonty i korki w Krakowie. Budowa trasy tramwajowej do Mistrzejowic. Wielkie rozkopy jeszcze większe. 24 lutego nowe utrudnienia

Piotr Rąpalski
Piotr Rąpalski
Nowa trasa tramwajowa w Krakowie będzie ciągnęła się od ul. Mogilskiej przez ul. Meissnera, Młyńską, Dobrego Pasterza, Krzesławicką, Bohomolca, Jancarza aż do pętli w Mistrzejowicach. Ma być gotowa w roku 2025
Nowa trasa tramwajowa w Krakowie będzie ciągnęła się od ul. Mogilskiej przez ul. Meissnera, Młyńską, Dobrego Pasterza, Krzesławicką, Bohomolca, Jancarza aż do pętli w Mistrzejowicach. Ma być gotowa w roku 2025 Anna Kaczmarz
W północnej części Krakowa kierowców czekają kolejne tymczasowe zmiany w organizacji ruchu. W związku z postępującą budową tunelu linii tramwajowej do Mistrzejowic, od soboty, 24 lutego zamknięcia i zwężenia jezdni pojawią się na ulicy Lublańskiej. To tam gdzie ostatnio wycięto drzewa mimo protestów mieszkańców, a teraz powiększy się front prac. Na Młyńskiej i rondzie Polsadu również plac budowy wydaje się powiększać.

Co się dzieje na budowie tramwaju do Mistrzejowic

Wykonawca inwestycji koncentruje się na budowie podziemnej stacji „Rondo Polsadu” oraz przebudowie kanału Sudołu Dominikańskiego. Trwają też prace przy instalacjach. Tak ogromne przedsięwzięcie wiąże się z przebudową wielu kilometrów infrastruktury podziemnej, np. sieci teletechniczne – 270 km. W niektórych przypadkach niezbędna jest przebudowa nawet całej szerokości pasa drogowego pomiędzy budynkami. Stąd tak wielki plac budowy ograniczający ruch samochodów. Wkrótce pojawi się tam dodatkowy sprzęt głębiący ściany szczelinowe. W dalszym ciągu wykonawca będzie prowadzić prace związane z budową kolejnych platform technologicznych. Roboty rozpoczną również pod estakadą im. gen. pil. Iżyckiego.

W śladzie starego segmentu potoku wybudowany zostanie tunel tramwajowy, a woda zostanie poprowadzona pod zachodnią jezdnią ul. Młyńskiej, równolegle do likwidowanej trasy. Długość przebudowywanego kanału wyniesie 388,65 m, a wraz z komorami ok. 400 m.

ZDMK

Zmiana organizacji ruchu

Co się zmieni 24 stycznia o 5 rano?

  • Na ul. Lublańskiej ruch pomiędzy rondem Polsad i rondem Barei obywać się będzie po zachodniej jezdni, na której wyznaczone będzie po jednym pasie ruchu dla każdego kierunku.
  • Wschodnia jezdnia ul. Lublańskiej od ronda Polsad do ronda Barei będzie całkowicie wyłączona z ruchu.
  • Ruch pojazdów od i do al. Bora-Komorowskiego zostanie przekierowany na tymczasowe skrzyżowanie z ul. Lublańską na wysokość wyjazdu z ul. Promienistych,
  • Przystanek autobusowy Olsza II 02 przy ul. Lublańskiej zostanie przeniesiony o ok. 30 m na północ.

Linie 501, 502 i 511 – dodatkowe przystanki na Olszy

Na czas występowania utrudnień linie przyspieszone nr 501, 502 i 511 będą zatrzymywać się częściej w rejonie ulic Młyńskiej, Pilotów i ronda Młyńskiego. Zmiany zaczną obowiązywać od poniedziałku, 26 lutego.

Linia nr 501 („Bulwarowa” – „Chełmońskiego Pętla”):

Linia nr 501 w kierunku „Chełmońskiego Pętli” będzie dodatkowo zatrzymywać się na przystanku „Rondo Młyńskie” 02. Natomiast w kierunku „Bulwarowej” będzie także obsługiwać przystanek „Pilotów” 01.
Linia nr 502 („Aleja Przyjaźni” – „Plac Na Stawach”):

Autobusy linii nr 502 będą zatrzymywać się na przystankach „Miechowity” 02 i 03.
Linia nr 511 („Os. Na Stoku” – „Chełmońskiego Pętla”):

Linia nr 501 w kierunku „Chełmońskiego Pętli” będzie dodatkowo zatrzymywać się na przystanku „Rondo Młyńskie” 02. Natomiast w kierunku pętli „Os. Na Stoku” będzie także obsługiwać przystanek „Pilotów” 01.

Budowa trasy do Mistrzejowic w skrócie

Nowa, ok. 4,5-kilometrowa linia KST IV połączy Mistrzejowice ze skrzyżowaniem ulic Lema – Meissnera. To pierwsza w Polsce tak duża inwestycja transportowa realizowana w formule partnerstwa publiczno-prywatnego (PPP). Obejmuje budowę 10 par przystanków, w tym dwóch dwupoziomowych węzłów przesiadkowych przy rondzie Młyńskim i rondzie Polsadu. Projekt przewiduje m.in. budowę tunelu w rejonie ronda Polsadu, rozbudowę pętli tramwajowej „Mistrzejowice” oraz infrastruktury towarzyszącej. Partnerem prywatnym przedsięwzięcia jest PPP Solutions Polska sp. z o.o. (lider konsorcjum), a generalnym wykonawcą – Gülermak sp. z o.o. Z ramienia miasta za projekt odpowiada Zarząd Dróg Miasta Krakowa. Zakończenie inwestycji planowane jest na koniec 2025 roku.

Ile wynosi najwyższa i najniższa emerytura w Polsce?

od 7 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu